Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Új típus a spanyol vadászpilóta képzés folyamatában

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2021. január 17. 19:59

2020 decemberében teljesítette első repülését az a Pilatus PC-21-es turbólégcsavaros kiképző repülőgép, amely már a spanyol légierő részére készült.

spanyolpilatus-2

A repülőgép a cég svájci, Stans-ban található telephelyéről emelkedett a levegőbe, két héttel a földi tesztek megkezdése után. Spanyolország 2020-ban választotta ki a PC-21-est a kiöregedő Enaer T-35C Pillan és a CASA C-101 típusok utódjául, melyek a légierő pilótaképzésének első és második fázisában kaptak szerepet. A Pilatus PC-21 a Beechcraft T-6A Texan II és az Embraer EMB-314 Super Tucano típusokat utasította maga mögé a kiválasztási folyamatban.

Az első hat PC-21-es (és egy szimulátor) az előzetes tervek szerint 2021 márciusában érkezik meg Spanyolországba, ezt követően a C-101-es nyugdíjazását 2021 szeptemberére ütemezik. A megrendelt huszonnégy darab PC-21-esben olasz technológia is fellelhető lesz, hiszen többek között a PC-21-esek kommunikációs rendszerét, a pilótafülke különböző vezérlőpaneljeit és a kapcsolódó elektronikai berendezéseket is az olasz Leonardo biztosítja a repülőgépekhez.

Spanyolország a francia mintához hasonlóan alakítja át a pilótaképzés folyamatát, hiszen a francia légierő is a turbólégcsavaros PC-21-est választotta a sugárhajtóműves Alpha Jet-ek váltótípusának, mely újabb példája annak, hogy a képzésekben egyre hangsúlyosabb szerep jut a turbólégcsavaros kiképzőgépek alkalmazásának. A Pilatus napjainkig közel 250 darab PC-21-est értékesített tíz üzemeltető részére.

Forrás: jetfly.hu