Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Váltójárat – Afganisztánból jelentjük

Szöveg: Trautmann Balázs |  2012. május 18. 10:10

Öt és fél óra repülést követően az éjszaka leple alatt szállt le a Mazar-e Sharif-i katonai bázis repülőterén a Pápáról indult Boeing C–17A Globemaster III-as stratégiai szállító repülőgép. A SAC01-es lajstromjelű gép gyomrában az egyéni beosztásokat betöltő katonák mellett az Afgán Nemzeti Hadsereg Baghlan tartományban állomásozó lövészkatonáit kiképző MH Műveleti Tanácsadó és Összekötő Csoport (OMLT) nyolcadik váltásának magyar és amerikai tagjai, valamint a Mi-17-es Légi Tanácsadó Csoport (Mi-17 AAT) harmadik és a Mi-35-ös Légi Kiképzés-támogató Csoport (Mi-35 AMT) hetedik váltása foglalt helyet.

1595935851
A hatalmas katonai teherszállító gépben a katonák a körülményekhez képest kényelmesen foglaltak helyet – bár ezt illik a katonai teherszállítás keretein belül értelmezni: a két oldalsó, a gép törzséhez rögzített üléssor mellett a raktérben görgőkön elhelyezett, szabványos palettákra rögzített üléseken.

Bár stewardessek híján saját élelmiszercsomagjaikból falatoztak a szolgálatra utazók, a lesötétített raktérrel, éjszakai, éjjellátó szemüvegekkel végzett, fények nélküli taktikai leszállás élménye kárpótolhatta őket.

A gép személyzete meglehetősen egyszerű, de szemléletes módszerrel jelezte az afgán határ átlépését: felvették a repeszálló mellényeket, melyek viselése kötelező a hajózók számára Afganisztán felett.

A sötétbe burkolódzó, szürke színű C–17-es szerencsére minden probléma nélkül, határozott zökkenéssel ért földet a Mazar-e Sharif-i NATO-bázis kifutóján, majd rövid gurulás után a német légierő már jól ismert autóbuszai várták a gépből kilépő magyar és amerikai egyenruhásokat.

1595935851

 Fotó: Dévényi Veronika

További képekért kattintson galériánkra!