Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Különböző felségjelzés, közös cél

Szöveg: Faragó Fanny | Fotó: Tóth László |  2021. augusztus 30. 14:56

A 2021-es kecskeméti Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón nem csak a Magyar Honvédség merev- és forgószárnyas légijárművei mutatkoztak be: a látogatók tizenöt ország harmincöt különböző géptípusának látványos formációit is megtekinthették a rendezvényen.

A nagyszabású kétnapos programon a cseh légierő JAS-39 Gripen vadászgépe, Mi-24-es típusú harci helikoptere, valamint Mi-171S típusú, katonai-szállító forgószárnyasa, nem utolsósorban a W–3 Sokół lengyel többcélú könnyű helikopter is a magasba emelkedett.

A brit Királyi Légierő egy Eurofighter Typhoon negyedik generációs vadászbombázó repülőgéppel képviseltette magát a rendezvényen. Hétvégén a brazil Embraer repülőgépgyár fejlesztés alatt álló, KC-390-es kéthajtóműves katonai szállító repülőgép is bemutatkozott. Utóbbi gépekből a Magyar Honvédség is vásárol a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében.

Az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison az érdeklődők az olasz légierő T-346A típusú sugárhajtású kiképzőgépének látványos áthúzását is megtekinthették.

A horvát légierő a kecskeméti repülőnapok visszatérő vendége. Ez az idei évben sem volt másképp: szomszédos országunk az új programmal bemutatkozó, Pilatus PC-9M kiképzőgépekkel repülő Krila Oluje (Wings of Storm) köteléküket küldték a nagyszabású rendezvényre.

Szakács Gábor és Rohács Tamás hajózók az L-29 Delfin típusú, sugárhajtású repülőgépet mutatták be, míg a Corvus Racer 540 együléses, alacsony szárnyú, nagy teljesítményű műrepülő repülőgépet Besenyei Péter pilóta, „a Red Bull Air Race keresztapja” repülte a rendezvényen.