Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Tengeralattjáró-mentési gyakorlat kezdődött Oroszországban

Szöveg: honvedelem.hu / haborumuveszete.hu |  2014. június 3. 22:26

Május 29-én kezdődött az Északi Flotta kutató-mentő erőinek gyakorlata, melynek keretében különböző vészhelyzetbe került tengeralattjárók legénységének mentését gyakorolják.

„A gyakorlat eseményei: a tengerfenéken fekvő, »vészhelyzetbe« került tengeralattjáró felkutatása, a személyzet mentése mélytengeri mentőberendezések alkalmazásával, valamint segítségnyújtás a tengeralattjárót önállóan elhagyó tengerészek számára" – mondta a flotta képviselője.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a gyakorlaton a „Kaluga" dízel tengeralattjáró, a kisméretű „Breszt" tengeralattjáró-elhárító hadihajó, a kutató különítmény aknakereső hajókkal, hidrográfiai- és vontató hajó, a mentő egység – állományában a „Mihail Rudnyickij" mentőhajóval fedélzetén az Asz-36 és Asz-34 mentőberendezésekkel, Ka-27PL tengeralattjáró-elhárító helikopterek vesznek részt valamint az Északi Flotta egészségügyi szolgálatának kijelölt egysége.

1595973065

„A kutató-mentő erők gyakorlata során első alkalommal alkalmazták a személyzettel rendelkező Asz-36 vízalatti mentőberendezést, amely leginkább abban tér el más, mélytengeri mentőeszközöktől, hogy légi úton is szállítható" – mondta a flotta illetékese. Az Asz-36 katonai szállító-repülőgép fedélzetén a világ bármely pontjára eljuttatható és így a legrövidebb időn belül megkezdődhetnek a mentési munkálatok.

A most zajló gyakorlatnak két szakasza van. a szárazföldi illetve a tengeri. A szárazföldi etap során a kutató-mentő erők begyakorolják az alapvető harcászati kérdéseket, valamint a mentési folyamatot arra az esetre, amikor a tengeralattjárót „szárazon", a víz felszínén éri vészhelyzet. A tengeri szakasz során – amit a Barents-tengeren rendeznek meg – egy „elsüllyedt" tengeralattjáró felkutatását hajtják végre, amely 50-100 méteres mélységben fekszik a tengerfenéken.

A felderítés után a „vészhelyzetbe" került tengeralattjáróról a kutató-mentő egységek megkezdik a legénység evakuációját az Asz-36 mélytengeri mentőberendezés segítségével, amely a „Mihail Rudnyickij" mentőhajó felszerelésének fontos része.