Újdonságok a levegőben: repült az L-39NG
Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu | 2019. január 9. 16:552018 év vége bővelkedett az új/modernizált repülőgép típusok első repüléseiben. Készítettünk egy videós összeállítást az egyes típusok szűzfelszállásairól: repült többek között az új L-39NG, a Tu-22M3M és a modernizált Il-78M-90A tanker is.
Az első előszériás L-39NG (7001) szűzrepülésére 2018. december 22-én került sor, Csehországban, az Aero Vodochody repülőteréről: a kiképzőgépet David Jahoda és Vladimír Továrek tesztpilóták repülték. A 26 perces, első repülés során 1 525 méteres magasságig repült az L-39NG, több tesztelemet (pl. konfigurációs beállítások, gyorsulás) is sikeresen teljesítettek. A gyártó részéről a mérföldkövet jelentő eseményt követően elmondták, hogy a tesztprogram sikeres teljesítését követően várhatóan 2019 végére szerezhetik meg a típusengedélyt.
A Leonardo háza tájáról is volt újdonság a levegőben a 2018-as év utolsó napjaiban: repült az M-345-ös típusú kiképző repülőgép azon változata, mely már sorozatgyártásra kerül. A Williams International FJ44-4M-34 típusú hajtóművekkel szerelt M-345HET(High Efficiency Trainer) első üzemeltetője az Olasz Légierő lesz, mely a tervezett 45 példányból már öt darabot meg is rendelt, az új típussal a kiöregedő, 137 darabos Aermacchi MB-339-es flottát váltják majd le várhatóan 2020-tól.
Orosz részről is bővelkedett első repülésekben az óév: december 28-án, 37 perces sikeres repülést hajtott végre a modernizált Tu-22M3M, továbbá a korszerűsített, új szárnyakkal és hajtóművekkel szerelt Il-78M-90A tanker is. Ezek mellett az új Il-112V típusú, új orosz szállító repülőgépről is van friss információ, ugyanis a repülőgép szintén a 2018-as év utolsó napjaiban teljesítette az első repülés előszobájaként emlegetett gurulópróbákat.