Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A bolgár légierő továbbra is számít L-39-eseire

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2023. január 29. 19:12

Az Aero Vodochody szerződést kötött az L-39-esek nagyjavítására a bolgár védelmi minisztériummal. Az első két gépet az előzetes ütemterv szerint január végéig adják át az Aero-nak. A szerződés a gépek részleges korszerűsítését is tartalmazza, a keretszerződés négy évre szól. Az L-39-esek modernizálását a tervek szerint 2024-ben fejezik be.

l-39_bulgaria01-2

A szerződés értelmében Bulgária megrendelést adott le az első két L-39ZA repülőgép nagyjavítására, köztük két hajtóműre és a Safir segédhajtóműre. A LOM Praha, az Aero stratégiai partnere fogja elvégezni az AI-25TL típusú hajtóművek felújítását. Az Aero január végére kezdi meg a nagyjavítási és részleges korszerűsítési munkákat, a tervek szerint a gépeket „saját lábon” repülnék vissza Bulgáriába.

A szerződésben más csehországi beszállítók is részt vesznek, akik együttműködnek az Aero Vodochody-val. A szerződés részleges korszerűsítést is tartalmaz, főként az eredeti orosz repülési elektronikát nyugatira cserélve, ezzel korszerűsítve a navigációs, a kommunikációs, az idegen/barát felismerő és a repülési adatokat rögzítő berendezéseket. Maga a nagyjavítás 7,5 évre vagy 1 500 repült órára növeli a gépek élettartamát. Az Aero mintegy 2 900 L-39-est gyártott, amelyekből még mindig több száz repül szerte a világon.

Az Albatros történelmileg a legsikeresebb sugárhajtású kiképző repülőgép, de sok ország más feladatokra is használja őket, például felderítőként vagy határvédelemre. Az elmúlt években a vállalat több L-39C és L-39ZA repülőgép karbantartási, javítási és frissítési megrendeléseit teljesítette négy külföldi ügyfél részére Afrikában és Közép-Ázsiában. Az L-39-eseket a jövőben várhatóan az új L-39NG váltja fel, amely világszerte nagy érdeklődésnek örvend a felhasználók körében.

Forrás: jetfly.hu
Címkékhaditechnika