Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Páratlan technikai újítás Tatabányáról

Szöveg: Ördög Kovács Márton | Fotó: yawvr.com |  2020. szeptember 25. 18:14

A virtuális valóság (VR) iparág megjelenésével gyökeresen átalakult a techvilág. Megjelenése óta már aktívan használják az űrkutatásban az egészségügyben és a hadászatban is. A virtuális valóságot szimuláló eszközök területén most egy magyarországi cég ért el olyan sikereket, melynek köszönhetően már a világ számos országából kapnak megrendeléseket. Pécskai Balázzsal, a 3 dimenziós mozgás szimulátort gyártó tatabányai Yaw VR Kft. CTO-jával beszélgettünk.

Pécskai műszaki területről érkezett a VR világába, ahol kutató-fejlesztőként dolgozott. „Már gyermekkoromban nagyon érdekeltek a robotok, így először humanoid robotok fejlesztésével kezdtem el foglalkozni, majd később az ipari automatizálás területén is tapasztalatokat szereztem. Ebből az irányból érkeztem meg a VR világába, ahol találkoztam Szigetlaki Zsolttal, cégünk CEO-jával, aki megkeresett az ötletével és eleinte ketten majd az öccsével, - Szigetlaki Norberttel - a cég termelési igazgatójával kezdtük meg az eszköz fejlesztését 2017 márciusában”- elevenítette föl a kezdeteket.

„Az volt az elhatározásunk, hogy egy könnyű, kis méretű és olcsó mozgásszimulátort készítsünk, amely a kimondottan professzionális használat mellett otthoni felhasználásra is megfelelő és minden igénynek megfelel” – mondta Pécskai Balázs. Az eszköz fejlesztése után, 2018 januárjában már részt is vettek a CES Las Vegas-i kiállításán, ahol elindították Kickstarter kampányukat, melyre rövid időn belül 200 vevő jelentkezett. Eredményességük kulcsát a CTO abban látja, hogy az ő eszközük a kiváló játékélmény megteremtése mellett sikerrel kiküszöbölte a VR játékok legnagyobb buktatóját, a motion sickness jelenséget.

20200925-VR 02

„A mi szimulátorunk egy olyan technikán alapszik, amelynek köszönhetően a surlódás elvét követve, gördülős kerekek segítségével minden irányba tudunk mozgást végezni, így a felhasználó az eszközünkbe beülve, olyan mozgásokat tapasztal meg a játék során – mint például a körbeforgás -melyre a VR-kiegészítők világában még nem volt példa” – hangsúlyozta a CTO. Eszközükkel a világ számos rangos kiállításán megfordultak, ahol gyűjtötték és összegezték a felhasználók visszajelzéseit, és tovább finomították terméküket, a Yaw motion simulatort.

„Eddig 250 eszközt gyártottunk le és ezekből, már 215 terméket ki is szállítottunk a megrendelőknek. Termékeink eljutottak már Észak-Amerikába, Dél-Amerikába és Ázsiába is, emellett számos esetben szállítottunk európai országokba és Ausztráliába is”- osztotta meg velünk Pécskai Balázs. Tatabányai műhelyükben havonta 70 eszköz összeállítására képesek. A gyártáshoz szükséges eszközök és alapanyagok 90 százalékban magyarországi előállítóktól származnak.

20200925-VR 03