Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Az Airbus szeretné megépíteni az új európai vadászgépet

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2017. április 15. 12:52

Az Airbus tervei között szerepel egy teljesen új fejlesztésű vadászrepülőgép létrehozása, speciálisan az európai piacra.

http://www.jetfly.hu/egyeb-repulos-hirek/az-airbus-szeretne-megepiteni-az-uj-europai-vadaszgepet
A szükséges előtanulmányokat már elkezdtük kidolgozni, milyen is legyen ez az új repülőgép, valamint az európai kormányokkal is felvettük a kapcsolatot – közölte az Airbus védelmi fejlesztésekért felelős igazgatója, Dirk Hoke.

Donald Trump nemrégiben felhívta a NATO-szövetségesek figyelmét arra, hogy a GDP 2 %-ára kellene növelni a védelmi kiadásokat és több európai kormány komolyan is vette a figyelmeztetést.

Az Airbus leendő vadászrepülőgépe – munkanevén „Next Generation Weapons System" (NGWS), azaz „Következő Generációs Fegyverrendszer" – teljesen új technológiai színvonalat képviselne. Egyesítené a hagyományos repülőgépek és a pilóta nélküli eszközök előnyeit, rácáfolva a régi beidegződésre, mely szerint feltétlenül szükséges emberi jelenlét a fedélzeten.

1596030394

A feladat nagysága miatt ez azonban nem valósítható meg, csakis több nemzet összefogásával. A projekt megvalósulásában a vezető szerep Hoke szerint Németországra és Franciaországra hárulna. A németek 2035-re szeretnének már szert tenni az új technikára, mivel akkorra tervezik a maradék 85 darab Tornado vadászbombázójuk kivonását – a franciák kitolnák ezt a dátumot 2040-ig.

A német fél ráadásul a szeptemberi parlamenti választásokig nem is hajlandó komolyan elköteleződni, így a projekt megkezdése nem várható a jövő évnél hamarabb. Hoke szerint az alapkoncepciónak a következő 2-3 évben el kell készülnie, ha a 2035-ös időpontot szeretnék tartani.

Az Airbus másik katonai projektje az Airbus 400M, amelyet több NATO-tagország is megrendelt. A folyamatos késésekkel a cég jelentős deficitet termelt, Hoke szerint azonban az előnytelen szerződések miatt nem nyereséges a katonai szállítógépük. A megrendelők a cég kérésére sem hajlandóak a profitot befolyásoló kártérítési pénzekről lemondani, ennek ellenére az Airbus derűlátó – bízik abban, hogy a katonai kiadásokra fordított összegek megemelkedése jótékonyan hat majd a cég bevételeire is.