Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Dél-Korea: kié lesz a tankerüzlet?

Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) |  2014. november 27. 21:28

Dél-Koreai sajtóértesülések szerint a végéhez közeledik az ország légierejének szánt légiutántöltő repülőgépek tendere.

A beszerzési és üzemeltetési költségekkel kapcsolatos tárgyalások a végükhöz közelednek, de a hírek szerint egy komolyabb akadály merült fel: a fél-koreai fél elégedetlen a gyártók által kínált ellentételezési ajánlatokkal.

1595983519

A verseny érdekessége, hogy két típus három színben versenyez a megrendelésért. A Boeing gyár az amerikai légierőnek megrendelt, már fejlesztés alatt álló, a Boeing 767-2C típusra alapozott KC-46A Pegasus repülőgéppel jelentkezett. Ajánlatuk erőssége az amerikai légierő követelményeinek megfelelően a nukleáris, biológiai és kémiai hadviselésre felkészített repülőgép, a saját gyártás, az amerikai féllel interoperábilis típus és az ország méreteinek, igényeinek jobban megfelelő méret és képesség.

Szintén a Boeing 767-esre alapoz az izraeli IAI, aki használt utasszállítókból építene át tankergépeket, saját állításuk szerint féláron a KC-46A-hoz képest. Az Airbus pedig a nagyobb méretű, nagyobb mennyiségű üzemanyagot hordozni és átadni képes A330 MRTT típussal szállt be, mely már éles hadműveletben is részt vet és a gyártósorokon van már, nem csak fejlesztés alatt áll.

A tervek szerint 2019-ig a dél-koreai légierő négy tankergépet állít majd hadrendbe. A beszerzésre a kormány 1,8 milliárd dollárt szán.

Címkékhaditechnika