Elkezdődött az L-39 NG Trainer tesztrepülése
Szöveg: honvedelem.hu / JetFly | 2015. szeptember 25. 21:39Szeptember 14-én az AERO Vodochody AEROSPACE két tesztpilótája, Miroslav Schützner és Vladimír Kvarda sikeresen végrehajtotta az első felszállást az L-39 NG Trainer kísérleti repülőgépén. Az új gépbe a Williams International cég FJ44-4M jelzésű hajtóművét, a Genesys Aerosystems avionikáját és a SPEEL Praha head-up display-ét építették be.
Az első felszállást megtisztelte jelenlétével a cseh légierő parancsnoka, Libor Stefánik dandártábornok és a védelmi minisztérium több képviselője is.
A gyár elnök-vezérigazgatója, Ladislav Simek a következőképpen foglalta össze az első felszállás tapasztalatait: „Bebizonyosodott, hogy kiváló választás volt mind a Williams International FJ44-4M hajtóműve, mind a Genesys Aerosystems és a SPEEL Praha avionikai berendezései. Alig telt el három hét a hajtómű leszállítása óta és túl vagyunk az első, sikeres felszálláson. Köszönettel tartozom a partnereinknek, akik nélkül nem jöhetett volna létre ilyen rövid idő alatt ez a projekt. Ki kell emelnem cégünk szakembereinek kiemelkedő munkáját is, akik a folyamatban lévő munkák mellett tudták tartani azt a szoros határidőt, amit megígértünk. A legjobb alkatrészek és anyagok felhasználásával egy olyan repülőgépet gyártank, amellyel sikeresek lehetünk a piacon, megfelelve leendő vásárlóink igényinek."
Az AERO Vodochody AEROSPACE ez idáig több mint 3000 darabot gyártott az L-39-es típusból – ennek a családnak lesz a legmodernebb tagja az új FJ44-4M hajtóműves L-39NG. Az új hajtómű és az avionikai berendezések a kiképző gépek piacán a legjobbak közé emelik a régi-új fejlesztést. Aki több információt szeretne kapni róla, első kézből teheti a szeptember 19-20-a közötti ostravai NATO DAY-en. A gyártó tervei között a következő évben több repülőnapi megjelenés is szerepel.
Az L-39NG kimondottan a modern légierők részére fejlesztett kiképző repülőgép. Alapja a jól bevált L-39-es, azonban a berendezéseit a legmodernebbekre cserélték le. A hajtóművét a TAP Blue hajtóművezérlő rendszer felügyeli, melynek köszönhetően nagyon magas a megbízhatósági indexe és alacsonyan tarthatóak az üzemeltetési költségek.
Az avionikai berendezések lehetővé teszik, hogy 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre ezen a típuson képezzék ki a leendő pilótákat, valamint a leendő vásárlók igényeinek megfelelően változtassanak azokon. 5 külső fegyver-felfüggesztési ponttal rendelkezik, valamint alkalmas a legmodernebb, a kiképzés színvonalát emelő szimulációs technológiák alkalmazására is.