Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Német törpe tengeralattjáró

Szöveg: honvedelem.hu / haborumuveszete.hu |  2019. november 8. 21:28

Németország mindig élen járt a tengeralattjárók és a hozzájuk kapcsolódó technológiák fejlesztésében. Az emdeni Nordseewerke Emden hajógyár a jelek szerint meg kívánja vetni a lábát a törpe tengeralattjárók piacán is.

1596071503

Még 2018 szeptemberében jelentették be, hogy elkezdődtek az új N-310 típus fejlesztési munkálatai és ekkor mutatták be a külső és belső elrendezését szemléltető modelljét is. Az új törpe tengeralattjáró feltűnően bumfordi kinézetű, de a látszat csal, mert valójában egy csúcstechnológiás, modern fegyverrendszerről van szó. Tervezett vízkiszorítása kicsi, mintegy 310 tonna lesz, hossza pedig mindössze 31 méter, ehhez képest a hajótest átmérője viszont eléri majd a 6,5 métert. Szerkezeti kialakításában a hagyományos, kettős elrendezést kívánják alkalmazni, vagyis egy belső nyomásálló és egy különálló, külső hajótestet, ahol a ballaszttartályok kerülnek elhelyezésre.

A törzs feltűnően nagy átmérője a középső szekcióban két belső fedélzet kialakítását teszi lehetővé, amelyek közül a felsőn lesz az irányítóterem és a kis számú legénység szállásai, alatta pedig a jelenleg még közelebbről meg nem nevezett típusú, a törzs hátsó részét elfoglaló meghajtórendszer egyes elemei, üzemanyagcellák, vagy lítium-ion akkumulátorok, mivel az biztosra vehető, hogy levegőtől független (AIP) meghajtást alkalmaznak majd, hagyományos hajócsavaros megoldással.

Az orr részben a tervezők szándékai szerint jobboldalon egy praktikus teherblokk és egy búvárzsilip lesz elhelyezve és itt lesznek természetesen a torpedócsövek is, de a nyomásálló belső törzsön kívül. A hordozandó fegyverek típusa még kérdéses, de az N-310 valószínűleg két, esetleg négy 324 milliméteres könnyű, elsősorban tengeralattjárók és/vagy két 533 milliméteres nehéz, felszíni célpontok elleni torpedóval lesz felszerelve, amelyeket betöltenek a csövekbe bevetés előtt. A hajó az alacsony torony mögött, dél-koreai gyártmányú Vogo SDV-300, vagy olasz Drass típusú, kétszemélyes, harci búvárok szállítására készült járművet is hordozhat.

A tervek szerint az első prototípus működési tesztjei 2021–ben kezdődhetnek. A Nordseewerke Emden elsősorban a kisebb, közel és távol-keleti flottákra számít, mint potenciális megrendelőkre.