Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Nyugdíjazták az első Stratotanker légi utántöltő repülőgépet

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. március 3. 20:46

Az amerikai légierő kivonta rendszeréből az első, Boeing KC-135R típusú légi utántöltő repülőgépet, amely több mint ötven évig állt szolgálatban, és ezidő alatt több mint 22 500 órát töltött a levegőben.


A “City of Renton" KC-135-ös “keresztelője"

A 61-0312 oldalszámú repülőgép 1962. augusztus 14-én hajtotta végre első repülését a légierő kötelékében, majd 1985. június 27-én hajtóműcserén esett át. A Stratotanker folyamatosan szolgálatban állt, hiszen még ez év januárjában is 15 bevetésen vett részt.

A KC-135 ugyanarra az alapra épült, amire a Boeing gyár 707 típusú utasszállító repülőgépe. A Boeing az első tankert „A" modelljelzéssel látta el 1957-ben, majd ezt követte a későbbiekben az „E", az „R" és a „T" modellek. A Boeing napjainkban az új, 767 alapjain fejlesztett KC-46A építésével foglalkozik, amely típus a KC-135 gépeket váltja.

A légierő 16 gépét egy folyamatos eljárás keretében fogják nyugdíjazni. Felülvizsgálnak minden repülőgépet: mennyit és milyen körülmények között használták őket, szerkezetileg milyen állapotban vannak és mikor hajtották végre az utolsó karbantartást.

Az elmúlt héten nyugdíjazott légi utántöltő gép még végrehajtott egy nagysebességű áthúzást az Oklahoma államban található Altus légibázis betonja felett, mielőtt átrepült volna az arizonai Davis-Monthan bázisra, a 309. Légijármű Karbantartó és Felújító Egység ‑ közismertebb nevén a „The Boyenard" – állományába. Amennyiben szükséges cserealkatrészeket nyújthat más KC-135-ösök számára, illetve „lekonzerválják" és olyan állapotban tartják, ami lehetővé teszi esetleges reaktiválását is.

Címkékhaditechnika