Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Történelmi tankolás

Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) |  2015. április 26. 20:20

Repüléstörténetet írt a Salty Dog 502 nevet kapott Northrop Grumman X-47B kísérleti távolról irányított repülőgép és az Omega Air Refueling N707MQ lajstromjelű Boeing 707 légiutántöltő repülőgépe április 22-én. A két repülőgép közreműködésével a világ első olyan légiutántöltésére került sor, ahol a kerozin egy távolról irányított repülőgép tartályaiba került.

1595992576

A gépek az Atlanti Kísérleti Terület felet repülve kapcsolódtak össze, nem messze Maryland és Virginia partjaitól. A haditengerészet Unmanned Combat Air System bemutatóprogramja keretein belül végrehajtott repülés során közel két tonna kerozint vett fel az X-47B, a haditengerészetnél alkalmazott, hajlékony csöves módszert alkalmazva. Ekkor a tankergépről engednek ki egy hajlékony csövet, melynek végén egy „kosárka" közepén van a csatlakozófelület. Ebbe a kosárba kell az üzemanyagot felvevő gépnek beletalálnia egy merev tankolócsővel.

Az X-47B önállóan, saját fedélzeti rendszerei és a tankergépen elhelyezett speciális rendszer (Refueling Interface System) segítségével végezte el a csatlakozást, majd a tankolást. A sikeres repüléssel egy újabb akadály hárult el a távolról irányított repülőgépek további elterjedése elől.

Címkékhaditechnika