Újabb brit Typhoon kapott jubileumi festést
Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu | 2015. szeptember 15. 21:11A Brit Királyi Légierő újabb Typhoon-ja kapott díszfestést: a 41. repülőszázad 100. évfordulójára készült festés utal a század múltjára, jelenére és jövőjére.
A kereszt nem függőleges tájolású – ez utal arra, hogy a század mai szerepköre speciális. A Brit Királyi Légierő (RAF) számára készülő Typhoon-okat ez a század teszteli és végzi a fejlesztéshez szükséges repüléseket.
A ZK315-ös lajstromszámú gép oldalkormányára a század meghatározó típusait festették. A választás nehéz volt, mivel a század elég sok típust üzemeltetett hosszú fennállása alatt. A gépek fentről lefelé: Airco D.H.2 (az első gép a századnál, a Nyugati Fronton harcolt Somme fölött, mikor még nagyon új volt a légi hadviselés), Hawker Fury (a két háború között használták, egyben ez volt az utolsó kétfedelű a századnál), Spitfir (az Angliai Légicsata 75. évfordulójára is emlékeztet, ezzel a típussal voltak részesei a 41-esek a „keveseknek"). A 2. világháborúban a század a Spitfire 8 különböző típusát repülte, az utolsó az Mk F21 volt 1946-tól. A vezérsík felső és alsó részén a felirat utalás a század 1916-os első repülőterére, a franciaországi St. Omer-re és a mai bázisra, Coningsby-re.
A következő típus a Gloster Meteor (az első sugárhajtóműves gép, 1951-es rendszerbe állítása mérföldkő a század történetében), majd a Jaguar következik (nagyon fontos szerepe volt a Tornado mellett az első Öböl-háborúban az iraki kurdok védelmében, illetve az 1993-as délszláv háborúban a 41. század Jaguar-ja dobta az első bombát a 2. világháború után Európában a boszniai harcokban). Az utolsó két gép a jelen és a jövő jelképei, a Tornado és a nyugdíjazása után az azt követő Typhoon.