Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Újabb üzemeltetője van az A330MRTT-nek

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2019. február 22. 13:53

Január 26-án adták át hivatalosan is az Airbus Defense and Space részéről a dél-koreai megrendelőnek az első A330MRTT többfeladatú légi utántöltő és szállító repülőgépet a megrendelt négyből.

https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/ujabb-uzemeltetoje-van-az-a330mrtt-nek
1599199104
Az első tanker még 2018. november 12-én szállt le a dél-koreai Gimhae Légibázison. Az azóta eltelt időben a koreai szakemberek alaposan letesztelték, megfelel-e az általuk támasztott követelményeknek. A földi és légi személyzetek kiképzése már megtörtént, így a hazai szakemberek végezhették a teszteket. Az első repülőgép hadrendbe állítását a maradék három tanker fogja követni, a tervek szerint még 2019 év végéig (áprilisban a második, augusztusban a harmadik és decemberben az utolsó). A teljes flotta 2020-ra éri el a kívánt hadrafoghatósági szintet.

Az Airbus Defense and Space a most átadott géppel már hét országba adott el összesen 35 darab A330-200MRTT-t. Az Airbus Defense and Space 2015-ben győzött a Boeing és az IAI (Israel Aerospace Industries) ellen és nyerte meg az 1,34 milliárd dolláros üzletet.

Az A330MRTT fesztávolsága 60,3 méter, hossza 58,8 méter. Alkalmas 111 tonna üzemanyag szállítására – a Boeing KC-46A-osa 91 tonnát, az izraeliek MMTT-je (Multi-Mission Tanker Transport) 96 tonnát képes csak felvinni. A hatótávolsága is meghaladja a másik kettőét, 14 800 km-t képes megtenni, míg a KC-46A csak 12 200 km-t.

A dél-koreai források szerint jelenleg a teljes feltöltéssel és póttartályokkal rendelkező KF-16 vadászgép csak 10 percig képesek a Dokdo-szigetek fölött harci küldetésekre, Yondo szigeténél (Zheju-szigettől délre) pedig csak 5 perc ez az idő. Az F-15K esetében – belső és külső üzemanyagtartályokkal – ezek az időtartamok 30, illetve 20 percre nőnek. Ha az F-15K-t légi utántöltő is támogatja, akkor 90 percig végezhet feladatokat (egy tankolással) Dokdo és 80 percig Yondo felett. A jövőben az A330-200MRTT-t az Egyesült Államoktól vásárolt F-35A vadászrepülőgépek is fogják használni, a tervek szerint ezek az 5. generációs harci repülőgépek 2019 és 2021 között fognak hadrendbe állni.