Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A sétálóutcában szállt le a repülőgép

Szöveg: JETfly |  2007. november 22. 11:48

A korábbi, meglehetősen mozgalmas hónapok után októberben az oldtimer repülésben végre csak alig néhány említésre méltó repülőesemény történt.

Ezek közül a legjelentősebb szenzáció kétségkívül a 14 év után ismét levegőben látható Avro Vulcan volt. A baleseti statisztikák ezúttal is csak kisebb esetekkel bővültek. Október 18-án egy North American T-6G Texan, 20-án egy Ryan ST3K, 23-án pedig egy Taylorcraft L-2 „Grasshopper" típusú géppel fordult elő kisebb-nagyobb rongálódás. Ez utóbbi gép egy sétálóutcában landolt, de szerencsére az eset nem járt személyi sérüléssel.
Az október hónap első fele mindenféle esemény nélkül telt el az oldtimer repülésben.

Ezt követően, október 18-án repüléstörténeti szempontból kétségtelenül a legnagyobb horderejű szárnyalás – melyről többek között a JETfly is tudósított – a Vulcan bombázóhoz fűződik. A Sky Trust cég erőfeszítései nyomán ugyanis – 14 év után ismét – levegőbe emelkedhetett az angliai Leicestershire-ben lévő Bruntingthorpe-ban az XH 558 (G-VLCN) jelzésű Avro Vulcan. A sikeres kísérleti repülés pilótái Al McDicken és Dave Thomas voltak. Az XH 558-as a világ egyetlen repülőképes Vulcan gépe. A teljes berepülési program végrehajtása után a The Vulcan Operating Company (TVOC) 2008-ban tervezi a nagyközönségnek is bemutatni a legendás repülőgépet.
Október 18-án, immár az Egyesült Államokban lévő texasi Longview-ban az N9067Z jelzésű (49-3001 gyári számú), 1949-es gyártású North American T-6G Texan oldtimer masinát érte baleset. A repülőgép ugyanis a leszállás közben váratlanul előrebukott, és a motor légcsavarja összetörött. A pilóta azonban szerencsére nem sérült meg.
Október 20-án, már a georgiai Unadilla közelében, egy szénásban következett be a másik repülőesemény. Ekkor az N780SR jelzésű Ryan ST3K hajtott végre vészleszállást, miután a gép propellerje hirtelen levált. Csak a pilóta lélekjelenlétének és ügyességének köszönhető, hogy a személyzet két tagja ezúttal sem szenvedett sérülést.

A hónap utolsó esete október 23-án történt, és csak a szerencsének tudható be, hogy nem következett be súlyosabb katasztrófa. Ezen a napon a floridai Naplesben egy 1943-as gyártású Taylorcraft L-2 „Grasshopper" végzett kényszerleszállást, miután a pilóta motorproblémát észlelt. A lakott terület felett Doug Jenkinsnek nem volt más választása, mint egy sétálóutcában megkísérelni a leszállást. Jenkins végül ügyesen letette a gépet. A pilóta és utasa ekkor is sértetlen maradt, de a repülőgép, valamint két parkoló autó viszont károkat szenvedett.