Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Digitális csapatmunka

Szöveg: Trautmann Balázs | Fotó: Kertész László, Nagy Gábor |  2021. április 17. 20:57

A budapesti Gamerland e-sport központja ad otthont április 17-én és 18-án a Digital Warriors Counter-Strike: Global Offensive bajnokság elődöntőinek és döntőjének. A magas összdíjazású verseny szervezője a Honvédelmi Sportszövetség, a támogatói között pedig megtalálható a Honvédelmi Minisztérium és a Magyar Honvédség is.

CSGO Bajnokság döntő KLAC0120

Dr. Simicskó István, a sportszövetség elnöke megnyitóbeszédében kiemelte: törekedni kell arra, hogy a fiatalokat megnyerjük a haza védelméhez és ebben a nemzeti ügyben minél többen részt vegyenek. „Ez nem egyszerű feladat, hiszen napjainkban, a kihívások évszázadában olyan mértékű és dinamikájú változásokat lehet tapasztalni, amelyek a 20. században még felfoghatatlanok voltak számunkra” - tette hozzá az elnök. A versenyzőkhöz fordulva Simicskó István úgy fogalmazott: a technológia változása, az információs társadalom kialakulása új, kihívásokkal teli világot jelent mindannyiunk számára. „Ti, fiatalok már ebbe a világba születtetek bele és hihetetlen képességekkel rendelkeztek a virtuális világban is. Ez egy olyan frontvonal, tér, amelyben szintén tudnunk kell mozogni, védekezni, az ország biztonságát fenyegető folyamatokat elhárítani” - hangsúlyozta.

CSGO Bajnokság döntő KLAC0148

A rendezvény sikeréhez szükség volt a Honvédelmi Sportszövetség, a Honvédelmi Minisztérium, a Magyar Honvédség, a Honvédelmi Kadét Program, valamint a lelkes szervezők együttműködésére. „A felületesebb szemlélő azt gondolná, ma eljöttünk ide játszani. Véleményem szerint ez sokkal több, mint játék” - jelentette ki dr. Ruszin Romulusz, a Honvédelmi Minisztérium humánpolitikáért felelős helyettes államtitkára. Beszédében dr. Ruszin Romulusz úgy fogalmazott: fontos, hogy a bajnokságban résztvevő kadétok már otthonra találtak a cyber-térben. „A digitális térben itt és most játszunk, de ez egyben az ötödik hadszíntér is a föld, tenger, a levegő és a világűr mellett. Ebben a térben most is valódi háború zajlik a különböző szervezetek, néha országok között, keresve egymás gyengepontjait” – hangsúlyozta a helyettes államtitkár. Hozzátette: a rendezvénynek köszönhetően lehetőség nyílik a fiatal korosztály megnyerésére azokkal az értékekkel, amelyeket az itt lévő katonák több mint ezer éve képviselnek.

CSGO Bajnokság döntő KLAC0164

A virtuális tér mellett, valódi fegyverekkel is megismerkedhettek a versenyzők. Az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság katonái elhozták és az érdeklődők számára be is mutatták a honvédségnél rendszeresített egyéni lőfegyvereket, míg az elszántabbak kipróbálhatták milyen repeszálló mellényben fekvőtámaszozni.

A csapatok kettő – kadét és profi – kategóriában nevezhettek az országos bajnokságra. A kétnapos rendezvény első napján tartották meg az elődöntőket, míg a legjobb csapatok vasárnap csapnak majd össze az első helyért és a kategóriánként elnyerhető fődíjakért.

A vasárnapi döntő végeredménye - kadét kategóriában - a következők szerint alakult: első helyezést értek el a kaposvári Eötvös Loránd Műszaki Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium diákjai, második helyezett lett a szekszárdi Ady Endre Technikum és Kollégium csapata, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára a Kecskeméti SZC Gáspár András Technikum képviselői állhattak fel, míg negyedik helyen az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium végzett.