Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Egy vízalatti hibrid hódító útja

Szöveg: Háború Művészete |  2008. január 2. 8:07

Az amerikai UTC Power 300 kilowattos üzemanyagcellák gyártásáról egyezett meg a spanyol tengeralattjáró építő Navantia-val, amit az új AIP (Air Independent Propulsion) rendszerrel ellátott S-80 modell hasznosítana.

Ez az új kifejlesztésű cella etanolt és tiszta oxigént használ, de számos más típusú konstrukció is létezik. A horribilis ára ellenére az AIP rendszer népszerűsége fokozatosan növekszik. Megközelítőleg 200 millió dollárba kerül egy fél milliárd dollár értékű diesel-elektromos tengeralattjáró AIP típusúvá alakítása, ami egy huzamban képes akár egy hetet is víz alatt tölteni.

Ennek a rendszernek a segítségével a nem nukleáris tengeralattjárók akár ugyanannyi időt lesznek képesek a víz alatt tölteni, mint amennyit nukleáris megfelelőjük. Annak ellenére, hogy az Egyesült Államok nem gyárt hagyományos (nem nukleáris) tengeralattjárókat, az AIP technológia nagy jelentőséggel bír a tervezett Unmanned Underwater Vehicles (ember nélküli víz alatti járművek) gyártási folyamatában.