Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Hamarosan a nagyközönségnek is bemutatkozik a PAK-FA

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2011. április 27. 20:52

Mint minden páratlan évben, 2011-ben is megrendezik a világ egyik legnagyobb repülő- és űrhajózási szakkiállítását, a MAKSZ-t. Idén, augusztus 16-21. között rendezik meg a szalont a Moszkva melletti Zsukovszkij légi támaszpont területén. Az oroszok a 2011-es MAKSZ-on is kitesznek magukért, hiszen a megszokott típusok mellett – a legfrissebb hírek szerint – az új kedvenc, a T-50 (PAK-FA) is bemutatkozik a nagyközönségnek.

Az orosz ötödik generációs vadászbombázó MAKSZ-on történő bemutatkozásának hírét a napokban közölte az Interfax. Mihail Pogoszjan, az UAC (United Aircraft Corporation) elnöke elmondta, hogy az idei MAKSZ egyik legjobban várt újdonsága lehet a PAK FA, így mindent meg fognak tenni azért, hogy a „látogató-csalogató" típus bemutatkozhasson Zsukovszkijban. Pogoszjan továbbá azt is elmondta, hogy a francia Le Bourget szalonon (2011. június 24-26.) várhatóan a Sukhoi Civil Aircraft is képviselteti magát a közelmúltban kereskedelmi forgalomba állított Szuhoj Superjet 100-as típusú regionális utasszállítóval, melyre reményeik szerint Franciaországban is begyűjthetnek új megrendeléseket.

Szintén a 2011-es MAKSZ-szal kapcsolatos friss hír, hogy a 2009-es távolmaradás után idén ismét jelen lesznek a szalonon az amerikai légierői repülőgépei is. Orosz-amerikai delegációk képviselői 2011. április 5-én találkoztak Moszkvában, hogy megtárgyalják a 2011-es MAKSZ-on történő részvételt. Az USAF képviselői a helyszínen megerősítették, hogy az Egyesült Államok több géppel is képviselteti magát Zsukovszkijban: ez alapján az alábbi típusok várhatóak: A-10, C-130J Hercules, C-5 Galaxy, F-16C, B-52, KC-135 és KC-10. Ezeken kívül az USAFE egyik F-15E gépe egy új, 15 perces demó programot repül majd az idei MAKSZ-on, melyet angolul és oroszul is kommentálni fognak.

Az ötödik generációs T-50 (PAK-FA) 2010. január 29-én teljesítette szűzfelszállását. A repülési tesztprogram keretein belül a közelmúltban a második prototípus is a levegőbe emelkedett. Az előzetes tervek szerint az orosz légierő 2015-ben veheti át az első T-50-est.