Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Ejtőernyősök a pápai repülőtér felett

Szöveg: Mátyás Botond Hunor hadnagy | Fotó: Dévényi Veronika |  2020. június 20. 14:42

Ejtőernyős katonákat dobtak le az MH Pápa Bázisrepülőtér felett. Természetesen nem ellenséges megszállás történt, csupán magyar ejtőernyősök gyakorlatoztak több hullámban, speciális körülmények között június 17-én.

1596080903

A pápai katonai repülőtéren végrehajtott ejtőernyős ugráson, amelyhez a Pápán állomásozó 12 nemzeti Nehéz Légiszállító Ezred biztosított egy C-17 Globemaster III nehéz szállító repülőgépet, a Magyar Honvédség több katonai szervezete is részt vett. Bár a Nehéz Légiszállító Ezred és a honvédség ejtőernyős állományának közös képzése 2011 óta folyamatosan fejlődik a kölcsönös előnyök kihasználása mentén, ilyen hatalmas légijárműből a magyar katonáknak ritkán van lehetőségük ugrani.

A Magyar Honvédség Parancsnoksága Haderőnemi Szemlélőség (légierő) által szervezett ugrás eligazítással, majd felszerelés-ellenőrzéssel kezdődött. A C-17 fedélzetén 45 ejtőernyős emelkedett a levegőbe, majd több fordulóban, nagyobb csoportokban ugrottak ki a repülőtér felett. Először bekötött, körkupolás ernyővel ugrottak, majd a gép magasabbra emelkedett és a légcellás ugrás következett. A földet érést követően újrahajtogatták a katonák az ernyőket és ismét felszálltak, hogy immár bonyolult terepen, a Vas megyei, volt kenyeri reptér felett ismételjék meg az ugrást.

1596080903

Az MH Pápa Bázisrepülőtér nemcsak a helyszínt és a kiszolgálást biztosította, hanem a reptéren szolgáló saját ejtőernyős állománya is részt vett a kiképzési feladatban.

Pápa város története szorosan összefonódik a katonai ejtőernyőzéssel, hiszen itt szervezte meg vitéz Bertalan Árpád őrnagy az első magyar ejtőernyős alakulatot, a Magyar Királyi 1. Ejtőernyős Zászlóaljat. Napjainkban a pápai bázis főleg a világszínvonalú katonai repülőtérről és az itt állomásozó C-17 stratégiai szállítógépekről híres, azonban most is szolgálnak ejtőernyősök a helyi kutató-mentő szakasz kötelékében. Demeter András őrmester, az ejtőernyősök rajparancsnoka elmondta: minden évben teljesíteniük kell a meghatározott ugrásszámot, hogy a szolgálat ellátásához szükséges készségeket és légi jártasságot fenntartsák. „Mivel általában helikopterből szoktunk ugrani, a C-17-es különleges élményt jelentett."

GALÉRIA

Kapcsolódó cikk:
Különleges ugrások