Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Villámcsiga – a Magyar Honvéd magazin legfrissebb számából

Szöveg: honvedelem.hu |  2015. február 11. 19:47

„Csiga”, azaz Magasdi György nyugállományú törzszászlós, repülőgép-szerelő, sárkányhajtómű-mechanikus, villámgyors munkatempója miatt kapta a fenti repülős becenevet. Talán ezért, talán másért, de 1980-tól kezdődő katonai karrierjébe hihetetlenül sok minden belefért. És a történetnek még messze nincs vége, hiszen Csiga jelenleg az MH Pápa Bázisrepülőtéren települt Boeing cégnél dolgozik – azaz C–17 Globemaster III-as szállító repülőgépeken végzi az üzemeltetési, karbantartási, javítási feladatokat.

1595987714
Vagy vadászrepülő-sárkányhajtómű szakra vesznek fel, vagy sehová – jelentette ki Magasdi György 1980-ban, a Kilián György Repülő Műszaki Főiskola tiszthelyettes tagozatára történő felvételinél. A felettébb határozott kiállásra azért volt szükség, mert néhányan híradóhallgatóként szerették volna látni – de ennek nem volt esélye. A repülőgép ugyanis már egész kis korától kezdve megmagyarázhatatlanul vonzotta.

Amióta az eszemet tudom, hajózó vagy repülőgép-szerelő szerettem volna lenni. Azért a tiszthelyettes tagozatra jelentkeztem, mert úgy véltem, akkor kerülhetek legközelebb a repülőgéphez, ha azon dolgozom – vázolta a kezdeteket.

Felvették tehát a főiskola tiszthelyettes tagozatára, ahol a megfelelő szakképesítés megszerzése után, 1982-ben, saját kérésre Pápára kerülhetett, a Magyar Néphadsereg MN 5081 alakulatához, későbbi nevén az MH 47. Pápa Harcászati Vadászrepülő Ezredhez, az I. repülő műszaki és üzembentartó századhoz, sárkányhajtómű-mechanikusi beosztásba.

(További részletek a Magyar Honvéd magazin február 13-án, pénteken megjelenő számában!)