Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Játékszimulátorokon tanulnak majd a katonai pilóták

Szöveg: Háború Művészete |  2008. december 12. 8:32

Az amerikai légierő (USAF) rátalált egy PC alapú kereskedelmi repülőgép szimulátorra, ami hasznos lehet a vadászpilóták kiképzése során is.

Az X-Plane elnevezésű játék ugyanis olyan jó grafikával és élethűen lemodellezett tulajdonságokkal rendelkezik, hogy az aviatikai mérnökök lehet, hogy ez alapján fogják kifejleszteni a jövő szimulátorait, melyek a vadászpilóták képzésében is fontos szerepet játszanak majd.

A repülőgépszimulátorok tömeges értékesítése az 1970-es években kezdődött meg, és az azóta eltelt évek során bebizonyosodott, hogy a katonai repülőgépek szimulátoraira van a legnagyobb kereslet.

Korábban a szimulátorok népszerűbbek voltak a fiatal pilóták körében, habár a tapasztaltabb hajózók ma is szkeptikusak a szimulált vészhelyzeteket illetően. A fiatalok ugyanakkor meg vannak győződve arról, hogy a szimulátor segítségével további tapasztalatokat gyűjthetnek, kiegészítve ezzel a valós körülmények között repült órákat.

Az USAF régóta figyelemmel kísérte a kereskedelmi repülőgép szimulátorok fejlődésének állomásait, és információkat gyűjtöttek az egyes típusok előnyeiről és hátrányairól.

Az 1990-es években az amerikaiak felmérést végeztek arról, hogy a szimulátorok mennyire lehetnek hasznosak a pilóták kiképzése során, és a tapasztalatok igen kedvező képet mutattak. A szakemberek ugyanakkor arra is rájöttek, hogy a kereskedelmi repülőgép szimulátorok szintén hatékonyan beleilleszthetőek a képzésbe, mivel ezáltal is többféle tapasztalatot szerezhetnek a leendő pilóták. Az X-Plane játék segítségével a pilóták maguk alakíthatják ki a repülés körülményeit.