Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Levegőben az első modernizált brazil AMX

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. június 25. 12:23

A Sao Paulo melletti Gavião Peixotoban lévő gyárban az Embraer cég sikeresen végrehajtotta az A–1M prototípusának első repülését. Az ünnepélyes keretek között végrehajtott felszállást a brazil légierő parancsnoka, Juniti Saito tábornok, és más magas rangú vezérkari tisztek is megtekintették. Az A–1M programmal a brazilok a 43 meglévő AMX-et kívánják modernizálni és nagyjavítani. A szűzfelszállás után nemsokára a hivatalos tesztprogram is elkezdődhet.

Ezzel együtt átadták a légierő számára a kilencvenkilencedik, és egyben az utolsó A–29 Super Tucano könnyű támadó repülőgépet, illetve az első körben megrendelt, modernizált F–5M vadászgép utolsó két darabját. Utóbbi típusból összesen 46 darabot terveznek F–5M szintre modernizálni és nagyjavítani. Ez egyrészről gyakorlatilag a navigációs rendszerek, radar, fegyverzet és a fedélzeti számítógépek modernebbre cserélését jelenti, másrészről a gép némi szerkezeti átalakításon is átesik, így további 15 évig üzemben maradhat.

2010 decemberében egy újabb 11 gépről szóló szerződést írt alá a légierő és az Embraer cég.

A modernizáció során A–1M-ek esetében törekedtek arra, hogy a fedélzeti rendszerek minél több hasonlóságot mutassanak az F–5M és A–29 típussal, ezáltal például az A–29-es típusvizsgával rendelkező pilóták könnyebben átkerülhetnek az F–5M és A–1M típusokra, de ez a hasonlóság a műszakiak oktatását is hivatott megkönnyíteni.