Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Plázákban toboroz az amerikai hadsereg

Szöveg: Reuters/honvedelem.hu |  2009. január 12. 14:39

Az amerikai hadsereg az elmúlt években nehezen tudta csak emberállományának utánpótlását biztosítani, így most új módszerekhez nyúl. De nem csak ez segít az újoncszerzésben.

A korábbi, hagyományosnak mondható helyek helyett most bevásárlóközpontokban hirdeti magát az amerikai sereg, nem is akárhogy – írja a Reuters. Az új, 12 millió dolláros projektnek köszönhetően egy philadelphiai plázában 60 személyi számítógépet és 19 Xboxot állítottak fel katonai szimulátor-játékokkal, valamint óriási, interaktív képernyőn mutatják be a katonai bázisokat és a karrierlehetőségeket a fiataloknak.

Eközben kanapékon pihenhetnek a látogatók, miközben hangos rockzene szól.

Külön teremben eredeti harckocsikba szállva, 4,5 méter magas projektorokkal szimulálják a közelharcot, míg egy másikban helikopteres rajtaütésen találkoznak rejtekhelyeikből előbukkanó ellenségekkel.

Mindemellett „nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy elmondjuk, a szolgálat nem csak fegyverviselésről és ajtók berúgásáról szól" – mondta el a hírügynökségnek az egyenruha helyett galléros pólóba öltözött toborzó. Elmondása szerint a katonák 80 százaléka nem keveredik közelharcba.

A központ augusztusi nyitása óta mintegy ötször annyian jelentkeztek a seregbe, mint a hagyományos rendezvényeken.

Különben is jó évet zárt a toborzó program: tavaly 185 ezren jelentkeztek az amerikai hadsereg állományba, 2003 óta a legnagyobb számban.

Igaz a sikert nem csak az új módszerek eredményének vélik; az a recesszió, a terjedő munkanélküliség és a valamivel pozitívabb iraki hírek nagymértékben hozzájárulnak, hogy sok fiatal úgy dönt: a seregben kezdi meg nagybetűs életét.