Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A perui légierő megkapta az első modernizált Szu-25-öst

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2018. szeptember 29. 12:48

A perui légierő El Pato-i légibázisán átadták az első modernizált Szu-25-ös csatarepülőgépet. A Szu-25-ös felújítása az orosz Roszoboronexport és a perui SEMAN közös munkájának az eredménye.

https://www.jetfly.hu/legierok/a-perui-legiero-megkapta-az-elso-modernizalt-szu-25-ost
1599193898
Az El Pato Légibázis Peru északi határához közeli tengerparti Talara városa mellett található. A most elkészült csatarepülőgép felújításához a perui légierő már régebben elkezdte keresni a vállalkozókat – leginkább a poszt-szovjet államok között – és a beérkezett ajánlatok után a hazai SEMAN és az orosz Roszoboronexport mellett döntöttek.

A perui légierő összesen 18 darab Szu-25-össel rendelkezik (10 darab Szu-25K és 8 darab Szu-25UBK), ezek közül összesen 10 darab modernizálására szerződtek, 29 millió dollár értékben. A maradék nyolc csatarepülőgéppel még nem ismert, mihez kezdenek.

Habár a modernizáció csak részlegesen érinti a gépállományt, a perui légierő parancsnoksága mégis nagy sikernek és komoly előrelépésnek tekinti, hiszen így újra rendelkezni fognak a közvetlen tűztámogatásra és csapásmérésre alkalmas repülő technikával. Ennek ellenére a szakértők egyértelműen romló tendenciát látnak a perui légierő harcértékét illetően. A 19 darabos MiG-29-es flottából csupán 8 darabon végezték el az ipari nagyjavítást és modernizálást, a Mirage-2000-es állományból pedig csak 12 darab hadrafogható. A mai napig sem bevethető a 20 darab KT-1P dél-koreai tervezésű, ám Peruban gyártott repülőgép a kábítószer-kereskedelem elleni bevetésekben az amerikai kormány „érthetetlen beavatkozása" miatt, amelyet számos perui kongresszusi és kormányzati tisztviselő is megerősített.

Hamarosan az elavult A-37B Dragonfly-okat is kivonják a rendszerből, valamint szükségessé válik modern rádiófelderítő repülőgépek beszerzése is.