Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Átvette első AW139-esét a Svéd Tengerészeti Hivatal

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. szeptember 21. 10:28

Szeptember 10-én, kedden ünnepélyes keretek között adta át a Svéd Tengerészeti Hivatal részére az első AW139-es helikoptert az AgustaWestland.

http://www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/atvette_elso_aw139-eset_a_sved_tengereszeti_hivatal/
A jeles eseményre a gyártó Vergiate-i üzemében, Olaszországban került sor. A SAR (Search and Rescue – kutató-mentő) szolgálatért felelős hivatal 2012 őszén írta alá azt a közel 120 millió dolláros szerződést, melyben hét AW139-est vásárolnak. Az érkező új forgószárnyasokkal a 12 darab lízingelt Sikorsky S-76-ost váltják le.
A kutató-mentő feladatkörben alkalmazandó AW139-est hamarosan követi a második példány, míg a harmadik 2013 végén érkezik Svédországba; a hét darabos flotta az előzetes ütemterv szerint 2014-ben lesz teljes. A Svéd Tengerészeti Hivatal öt bázisról üzemelteti majd a típust (Ronneby, Visby, Göteborg, Norrtälje és Umeĺ).

1595960198

Daniele Romiti, az AgustaWestland elnök-vezérigazgatója az első AW139 átadása kapcsán elmondta: “Örömünkre szolgál, hogy átadhatjuk az első példányt a Svéd Tengerészeti Hivatal részére, fontos mérföldkő ez, mely jelentős képességnövekedést is jelent majd a svéd kutató-mentő szolgálatban. Svédország a termékpalettánkban megtalálható, egyik legmodernebb SAR típust választotta, melyben jelen van a gyártó nagy múltra visszatekintő szakértelme is a SAR feladatkört tekintve."

Svédország AW139-es megrendelésével folytatódik a típus sikertörténete az európai SAR piacon, ahol a nagy hatótávolsága és minden időjárási körülményben való alkalmazhatósága kiemeli a sorból. A típus igen elterjedt Észak-Európában is, ahol többek között személyszállításra is használják a partmenti olaj- és gázkitermelő állomásokhoz. A svéd AW139-est számos speciális rendszerrel (pl. jegesedés ellen) szerelik fel, melyeknek köszönhetően olyan időjárási körülmények között is bevethetővé válik, amelyek miatt más típusok nem tudnának a levegőbe emelkedni.

Napjainkban több mint 580 AW139-es teljesít szolgálatot, közel 750 000 repült órát gyűjtöttek össze, többek között SAR, légimentő, partmenti szállítási, VIP szállítás, katonai teherszállítás feladatkörökben. Megközelítőleg 60 országból, több mint 200 vásárló adta le megrendelését ez idáig 730 AW139-esre, az átadott példányokból közel 170 db látja el alapvető feladatként a kutató-mentő feladatkört.
A SAR szektorban az AgustaWestland 50 éves tapasztalattal rendelkezik, az AW139 mellett az AW101-es is egyre népszerűbb ebben a kategóriában. A gyártó három új típussal: AW169, AW189 és AW609 igyekszik minél jobban eleget tenni a vásárlók folyamatosan bővülő követelményrendszerének.