Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Első felszállás: 2019

Szöveg: Trautmann Balázs |  2015. augusztus 9. 20:36

Az indiai védelmi miniszter, Manohar Parrikar bejelentette, hogy tovább csúszik a saját fejlesztésű könnyű vadászbombázó repülőgép fejlesztése. Emiatt a továbbfejlesztett, második generációs HAL Tejas Mk II-es prototípusa csak 2019-ben szállhat fel, s hadrendbe állítására is 2022-ig kell majd várni – a legjobb esetben is.

1595998517

Az eredeti, 2009-es tervek még 2018-as első felszállásról szóltak, s a költségeket is 389 millió dollárra becsülték. Igaz, a programot csak 2013-ban tudták valóban elkezdeni, a hajtómű körüli kiválasztási belharcok miatt. Végül a kudarcba fulladt, de saját fejlesztésű Kaveri hajtómű helyett amerikai hajtóművet választottak ki.

A General Electric F414 hajtóművel, új radar- és elektronikai védelmi rendszerekkel felszerelt gép a gyengébb, F404-essel épített Tejas Mk. I-eseket követi, melyek nem felelnek meg az indiai légierő elvárásainak. A 2013-ban hivatalosan hadrendbe állított, deltaszárnyú típus főleg a MiG-21-esek leváltására került volna a légierőhöz, de teljesítménye elégtelen volt a légierő vezetése számára.

Címkékhaditechnika