Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Friss hírek az ukrán Mi-24-esekről

Szöveg: honvedelem.hu / haborumuveszete.hu |  2016. június 2. 21:23

Az „Ukroboronprom” ukrán állami konszern hivatalos közleményt tett közzé, melyben bejelentette, hogy egyik leányvállalata, az „Aviakon” (Konotopszkij Légijármű-javító Üzem) szakemberei az idei év elején sikeresen felújítottak és modernizáltak 14 darab Mi-24-es helikoptert.

http://www.haborumuveszete.hu/minden-ami-repul/friss-hirek-az-ukran-mi-24-esekrol
A felújított gépek közül 7 darab az Ukrán Védelmi Minisztérium megrendelésére készült, a másik 7 darab pedig az algíri légierő Super Hind Mk III helikopterei, amelyek egy 2012-es szerződés alapján kerültek az ukrán céghez. Roman Romanov, az „Ukroboronprom" vezérigazgatója szerint fontos momentum, hogy az „Aviakon" nem csak a hazai helikopterállomány minőségi karbantartására, de a külföldi megrendelések kielégítésére is képes.

Külön érdekessége még a sajtóközleménynek, hogy ez az első alkalom, amikor fotót is közreadnak a Mi-24PU2-esről. A fotón repülés közben látható a Mi-24PU2 (az ukrán Mi-24P-k modernizációjának részeként létrehozott példány), amiből arra lehet következtetni, hogy az „Aviakon" többéves munka után végre befejezte a gépet és megkezdődött a tesztüzem, a beépített berendezések repülés közbeni kipróbálása.

1596014464

A modernizálás az ukrán ipari kapacitás felhasználásával történik, ugyanakkor francia céget is bevontak: a Sagem fedélzeti rendszerének integrálásával lehetővé vált az ukrán fejlesztésű Barer-V harckocsielhárító-rakéta komplexum alkalmazása (a Barer-V a LUCS tervezőiroda fejlesztése).

Az első Mi-24P-k modernizálása még 2011-ben megkezdődött, de szinte azonnal jelentkeztek a problémák is – sok gondot okozott a francia technika összepárosítása az eredeti avionikával, plusz még finanszírozási gondok is jelentkeztek. 2014-re azonban ezek megoldódtak és sikerült összeházasítani a Sagem Euroflir 410 elektrooptikai rendszerét a „hazai" LKK-V lézervezérlővel. Az öröm nem tartott sokáig, ugyanis 2015-ben a francia beszállítás problémái miatt a tervezőmérnökök úgy döntöttek, hogy inkább a lengyelekkel kooperálnak. Így került a fedélzeti rendszerek közé a lengyel RSZO S.A. PNL 3 Bielik éjellátó berendezése a THL-5NV sisakkal ( a W-3PL Głuszec kutató-mentő helikopteren is ezt használják). A típus kilátásai azonban nem túl rózsásak: kérdéses, hogy az ukrán állam tudja-e finanszírozni az igen költséges fejlesztéseket a jövőben.

Címkékhaditechnika