Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Infrafejes légiharc-rakétával lőtt az indiai Tejas

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. december 20. 20:13

Az indiai Hindustan Aeronautics által fejlesztett Tejas Mk I vadászrepülőgép sikeres légi lövészeti teszten van túl, amely során egy vontatott céltárgyat semmisített meg infrafejes levegő-levegő rakétával.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/infrafejes-legiharc-raketaval-lott-az-indiai-tejas/
A tesztet az Indiában található Goa várostól nem messze, az Indiai-óceán felett hajtották végre – áll az indiai védelmi minisztérium nyilatkozatában. A Tejas által leküzdött célt egy pilóta nélküli Lakshya drón vontatta, amelyet egy hadihajó fedélzetéről indítottak. A védelmi minisztérium szűkszavú közleményében nem tett említést a teszthez használt levegő-levegő rakéta típusát illetően, de nagy valószínűség szerint orosz gyártmányú R-73-as volt.

A Tejas fedélzetéről az említett rakétatípust először 2010 novemberében indították el. A repülőgép 2011 elején kapta meg a kezdeti műveleti képességet (IOC). India védelmi minisztere AK Antony 2013 májusában, a több mint 2 évig tartó repülési tesztek után azt nyilatkozta, hogy az új repülőgép a tervek szerint 2014 végére eléri a teljes műveleti képességet (FOC) az indiai légierőben.

1595964649

A Tejas jövőbeli fegyverzetének része lesz az izraeli Derby levegő-levegő rakéta

2011 májusában olyan hírek láttak napvilágot, hogy az izraeli Rafael cég szerződést kötött Indiával, az általuk gyártott Derby típusú közepes hatótávolságú levegő-levegő rakéta Tejas fegyverzetébe történő integrálására. Az aktív radar irányítású, minden időjárási körülmények között bevethető, látótávon túli célok leküzdésére szolgáló Derby rakétát az indiai haditengerészet már korábban integrálta a British Aerospace által gyártott Harrier FRS51 típusú repülőgépei fegyverzetébe.

Az indiai Védelmi Kutatási és Fejlesztési Szervezet (DRDO) szakemberei már dolgoznak a Tejas Mk II változatán, amely az Mk I-nél alkalmazott General Electric F404 hajtómű helyett az erősebb F414 változatot fogja majd megkapni. A Tejas program eredetileg a MiG-21-esek leváltására indult még a 80-as években, de több évtizedes csúszásban van a fejlesztés során felmerülő technikai problémák nagy száma miatt.

Címkékhaditechnika