Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Új navigációs rendszert kapnak a MiG-35-ösök

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2015. december 14. 22:50

Új, független inerciális navigációs rendszerrel látják el a MiG-35-ösöket – jelentette be a Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet (MIEA) vezérigazgatója, Alekszej Kuznyecov.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/uj-navigacios-rendszert-kapnak-a-mig-35-osok/
„Aláírtuk a szerződést, melynek értelmében a jövő év végéig befejezzük a szükséges teszteket és a MiG-35-ösök megkaphatják az új BINS-eket" – nyilatkozat Alekszej Kuznyecov a MIEA sajtótájékoztatóján. Az új, független navigációs rendszer segítségével nagy pontossággal lehetséges meghatározni a repülőgép tartózkodási helyét, az előre beprogramozott útvonaladatokat, célobjektumok helyét – és mindezt úgy, hogy a helymeghatározáshoz semmilyen külső információforrásra nincs szüksége a rendszernek.

A MiG-35 többfeladatú 4++ generációs vadászrepülőgép a MiG-29K/KUB és MiG-29M/M2 továbbfejlesztett változata. A MiG-29-es már eddig is nagyszerű aerodinamikai tulajdonságaira építve, a hajtóművek és az elektronikai berendezések fejlesztésével sikerült elérni, hogy a belső üzemanyagkészlet a duplájára nőtt, a harci teher pedig még ennél is nagyobb arányban, összesen 6 500 kilogrammra emelkedett.

1596005708

A szükséges tolóerőről a két darab RD-33MK gondoskodik, utánégető nélkül 5,4 tonna, forszázzsal 9 tonna a rendelkezésre álló teljesítmény. ezek a hajtóművek már „füstmentesek", azaz az égőtér kialakításával és új vezérlő elektronika alkalmazásával megszűnt a típusra jellemző erős koromkibocsájtás. Az üzemeltetési költségek jelentősen csökkentek, 2,5-ször kerül kevesebbe egy repült óra a 29-eshez viszonyítva. Megújultak a fedélzeti rádióelektronikai berendezések is, az úgynevezett „nyílt architektúra" leegyszerűsíti az új fejlesztésű fegyverek és egyéb berendezések integrációját. A BINS-et nagy valószínűséggel a tervezett könnyű katonai szállítógép, az Il-112V is megkapja.

„A MIEA kész bármikor elvégezni az Il-112V-be történő alkalmazáshoz szükséges átalakításokat. Érdekünk, hogy ez minél hamarabb történjen meg. A rendszer már sorozatgyártás alatt áll, az adaptációhoz szükséges módosításokat rövid idő alatt el tudjuk végezni" – mondta Alekszej Kuznyecov.

A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet a fő helyszíne mind a polgári, mind a katonai repülésben alkalmazott navigációs rendszerek fejlesztésének. Az Orosz Föderációban egyébként öt intézet foglalkozik navigációs rendszerek gyártásával. A Moszkvai Elektromechanikai és Automatizálási Intézet által fejlesztett és gyártott lézergiroszkópokat és kvarc gyorsulásmérőket széles körben alkalmazza a katonai és polgári repülés.

Címkékhaditechnika