Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Újabb probléma az F-35 háza táján

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2014. június 23. 13:06

Néhány Lockheed Martin F-35 Lightning II továbbra is a földön vesztegel, 1 héttel azt követően, hogy a típus egyik példányával kényszerleszállást kellett végrehajtani a hajtóműolaj szivárgása miatt.

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujabb-problema-az-f-35-haza-tajan/
Június 10-én kiképzési repülést hajtott végre az Amerikai Tengerészgyalogság egyik F-35B típusú vadászrepülőgépe, amikor is a repülőgép fedélzeti hibaérzékelő rendszere figyelmeztetést adott a pilótának arról, hogy szivárog a hajtóműből az olaj. A hiba észlelése után a pilóta sikeresen leszállt az Arizona államban található Yuma repülőbázisra. Az F-35-ös programért felelős iroda nyilatkozata szerint a pilóta a földet érés után azonnal leállította a hajtóművet. A hiba okának elemzése továbbra is folyamatban van, de úgy tűnik, hogy a Pratt&Whitney F135 olajfolyásának közvetlen kiváltó oka egy olajátfolyást vezérlő szelep meghibásodása.

1595974265

A június 10-én történt incidenst követően leállították az összes F-35-ös repülését, de a teljes flottára vonatkozó tiltást feloldották 3 nap múlva, miután minden repülőgép átesett egy 90 perces, az ominózus szelepet érintő vizsgálaton. A vizsgálat során ugyanakkor további 3 darab repülőgépen találták nyomát az olajátfolyást szabályzó szelep hibájának, tehát ezen repülőgépek továbbra is a földhöz vannak szögezve.

A hajtóművet gyártó Pratt&Whitney cég nyilatkozata szerint jelenleg az adatgyűjtési és elemzési fázisban vannak, amelynek célja, hogy meghatározzák a szelep meghibásodását kiváltó okot. Az elmúlt 18 hónapban ez már a harmadik olyan meghibásodás volt az F-35-ös flotta repülőgépein, amely az F135 típusú hajtóműhöz köthető.