Találós kérdés: közismert autómárka, először Németországban gyártották, köze van a természethez és az 1960-as évek Amerikájában a béke szimbóluma lett. Mi az?
A Harmadik Birodalom ideológiájának egyik pontja az volt, hogy a német népnek jobb életkörülményeket kell biztosítani. Ebből az elvből kiindulva született meg az 1930-as években az ötlet, hogy a lakosság körében is el kell terjeszteni a személygépkocsikat, ezáltal is növelve az életszínvonalat. Nem sokkal később megalkották az első ismert Volkswagent, a VW Type 1 elnevezésű, elérhető árú népautót. A szempontok között szerepelt az átlagemberek számára is megfizethető ár, illetve az egyszerűség mellett törekedni kellett a költséghatékony gyártásra is.
A Bogárhoz magyar szálak is kötődnek: 1925-ben Barényi Béla, magyar származású osztrák mérnök már részletes terveket készített, de ezt az 1950-es évekig nem akarta elismerni a Porsche család. Ugyanis maga Ferdinand Porsche dolgozta ki a végső változatot, őt tartották a Type 1 vagy ismertebb nevén a Käfer atyjának. A második világháború azonban közbeszólt és az elkészült terveket csak sokára követte a sorozatgyártás. A Volkswagen gyár székhelye ma is Wolfsburgban található, a gyár építését 1938-ban sikerült befejezni, a sorozatgyártás pedig egészen 1946-ig váratott magára. Ekkor közel 1700 darab készült, amelyet a megszálló erők és a Német Posta kaptak meg. Csak ezután kezdődött meg a lakosság számára gyártott autók értékesítése.
Az első modelleket ötezer márkás áron kínálták, ezért gyorsan elterjedt Németországban a kis kompakt autó, és az utcakép meghatározó részévé vált. A legelő széria még igen puritán volt, ennek oda a háború után létrejött nyersanyaghiány. Az erőforrás egy négyhengeres boxermotor volt, amely az autó hátuljában helyezkedett el. Teljesítménye nem volt több 24 lóerőnél. Mai szemmel nézve ezek az adatok igen kevésnek számítanak, de a háború után a Bogár igen korszerűnek hatott. Az 1950-es években a népszerű Käfer eljutott az Egyesült Államokba is, ahol ugyancsak megkedvelték az emberek és valójában ott kapta a Bogár elnevezést, mert addig mindenhol csak Type 1 néven hivatkoztak rá. Valószínűleg a New York Times 1957-ben közölt cikke alapján kezdték el Beetle néven emlegetni a kis Volkswagent, ami meghódította az új világot.
Sokáig a Bogár volt az egyedüli autó az Egyesült államokban, amely a külföldi származása ellenére nagy eladási számokat produkált. A gyártási adatokat tekintve hamar megelőzte a Ford T modell eredményeit, amely addig vezette az eladási listát. Az autó története érdekes fordulatot vett, mivel az 1960-as évek végén kialakuló háború ellenes hangulat egyik meghatározó jelképévé vált. Az USA lakossága egyre nehezebben viselte el, hogy katonáik hazájuktól messze harcolnak és esnek el. Ennek adtak hangot a hippi mozgalom képviselői is, akiknek gyakori járművük volt a Beetle. Az autó közvetlenül a háború után született és vált később a béke és a háborúellenesség egyik szimbólumává. Érdekesség, hogy 2003-ban készült el az utolsó Käfer Brazíliában és összesen több, mint huszonegy millió darabot gyártottak belőle.