Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A busz után akár a kamiont is elvezetné

Szöveg: Fotó és szöveg: Szurmay Zoltán |  2007. november 23. 10:47

Igen, másodjára is a zöld busz kormánykereke felé kell tekinteni, mert első pillanatban azt hiheti a katona, téved. De nem, a nagy járművet valóban egy mosolygós szőke hölgy vezeti. Kedvesen int, menjünk csak, miénk az elsőbbség.

Sípos Józsefné főtörzsőrmester, Erika az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Logisztikai Zászlóalj szállító rajparancsnoka. Igencsak ritka, hogy egy nő honvédségnél, aki amellett, hogy ilyen képesítéssel rendelkezik, bátran el is vezeti többtonnás gépkocsit.

Nem csak a honvédségnél lehet övé az elsőség, hanem gépjármű-oktatójánál is. Négy éve szerezte meg a „C" kategóriás jogsit.

– Az utolsó gépjárművezetői vizsgámnál arra gondoltam, hogy

1595871199
büszke lenne rám apa, ha látna, aki okleveles autószerelő mester volt, több mint egymillió kilométert vezetett balesetmentesen – veti közbe. – Mindig is autókkal foglalkoztam, sofőrökkel dolgoztam.
A „B" kategóriás vizsgáját még nyolcvankilencben tette le. Néhány év polgári életben eltöltött irodai munka után 1996-ban került az MH Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Légvédelmi Tüzér Kiképző Ezredhez diszpécsernek. Ezt követően az MH 88. Gyorsreagálású Zászlóaljnál találjuk, majd az MH 34. Bercsényi László Felderítő Zászlóaljnál szolgáltam 2001- től.

Mi más lehetett volna, mint üzemanyagos, diszpécser. Közben katonai személy-gépjárműveket vezetett. Ez előnyére is vált, a megszerzett tudás nem veszett el. Az MH 86. Szolnok Helikopter Ezrednél 2006. január elsején kezdett, s így szolgál most a jogutódnál, a Szolnok Helikopter Bázisnál.
Teherautón több ezer kilométer vezetett, személygépkocsival pedig már ki tudja menyit. Rajparancsnok, vezetői feladata a napi forgalomszervezés. Kemény logikai játék ez, hisz a sofőrök, a járművek vezénylése nem könnyű úgy, hogy a feladatokat maradéktalanul, megelégedésre teljesíthessék. Buszt vezet, gyakran látni transzporteren.

– Nagyon szeretem a Mercedes 1017-es tehergépkocsit is – tesz rá még egy lapáttal azok számára is, akik netán kétségbe vonnák a technikához való kötődését.
Nincs "menekvés", ha valakit előnyös adottságokkal áldottak meg, és jó szakemberekkel is körülbástyázták.

Férje nyugállományú őrnagy, az MH 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóaljnál szolgált, logisztikai főnök beosztásban. Harcjármű üzembentartó alapképzettségű

1595871199
volt. Jól jött a segítsége a műszaki vizsgáknál.
Nagyobbik lánya nyolcadikos, ügyesen rajzol, jó megy neki az angol. A kisebbik kilenc éves.

Lassan egy emberek közötti szálakból szőtt kapcsolati háló közepére került, s mikor nyugállományba vonult a HOSZ helyi vezetője, ő vette át a tisztséget. A szakszervezeti munkát az ezred, majd a bázis állományában is folytatta. Nem is akárhogyan: a HOSZ Katonanői Szekciójának elnökségi tagja. Munkájáért a HOSZ IV. Kongresszusa jutalomban részesítette.

A szakmai profil, a családi háttér és a kollégák képviselete. Egy-egy pillanatkép, egy- egy nyitott ablak. Érdemes még egy kicsit fókuszálni. Mert szép dolog, és kitartásra vall, ha olyasmivel foglalkozik valaki, mint Erika, ami a maga nemében egyedülálló.

Sőt!

– Nagyon szeretnék kamiont is vezetni – árul egy ezek után már nem is olyan nagy titkot.