Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Alkalmatlan az F–35C a hajófedélzeti landolásra?

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. január 17. 19:07

Az amerikai F-35 Lightning II hajófedélzeti változata az F–35C, alkalmatlan a repülőgép-hordozóra való landolásra – írja a The Daily Telegraph. A megállapítás alapja az, hogy az F–35C fékező horogja túlságosan közel van a futóműhöz, ez miatt a pilóta nem mindig tudja eltalálni a hajófedélzeten fekvő fékezőkábeleket.

Az F–35C összesen nyolcszor próbált meg egy erre a célra átalakított repülőtér kifutópályáján landolni, azonban ez egyszer sem sikerült.

Továbbá a Pentagon azt is közzétette, hogy az F–35C nem képes az AIM–132 ASRAAM rakéta indítására, melyet a britek rendeltek meg. A felmerülő problémák sorát folytatva az Egyesült Államok védelmi minisztériuma hozzátette, hogy az F–35C jelenleg alkalmatlan a legfontosabb feladat, a tengerészet egységeinek légi támogatására sem. Ezt a gyártó azzal indokolta, hogy van néhány paraméter, illetve teszt, melyeket az F–35 hajófedélzeti verzióján még nem vizsgáltak.

A Pentagon továbbá hozzátette, ha ezen problémák rövid időn belül nem oldódnak meg, akkor az F–35C program is megszűnhet. A döntést az indokolhatja, hogy a fejlesztés sokba kerül, illetve a F–35C átalakítása is plusz költségeket jelenthet. Tehát jelenleg a három F–35-ös programból kettőt a megszűnés fenyeget.

Mint ismeretes, 2011 januárjában a Pentagon az F-35B, a rövid úton felszálló és függőlegesen leszálló verzió (STOVL) projekt megszüntetésével fenyegetőzött, ha a gép fejlesztésén dolgozó mérnökök az összes felmerülő hibát meg nem szüntetik, ki nem javítják. Ha a problémákat záros határidőn belül nem orvosolják, a program leáll.

1595930144