Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Bamako rali: Katonai diktatúra, aknamezők és 8700 kilométer

Szöveg: samsungsport.hu/honvedelem.hu |  2008. november 12. 7:30

A január 17-n rajtoló Budapest-Bamako résztvevői megkapták a 2009-es futam itinerét, amely minden eddiginél nagyobb terjedelemben, 65 oldalon részletezi a sivatagi rally összes veszélyét és buktatóját.

Január 17-én negyedik alkalommal rajtol a Budapest-Bamako, amely mára a legjelentősebb afrikai tereprally-vá nőtte ki magát. A Dakar rally-nak a kontinensről való kivonulása óta mind a mali, mind a mauritán kormány a Dakar méltó utódjaként fogadják a magyar kezdeményezésű, nemzetközi futamot.

– Múlt vasárnap a mauritán turisztikai miniszter a hivatalában fogadott és elmondta, hogy a Budapest-Bamako számukra sokkal jelentősebb, mint a Dakar, hiszen nemcsak fontos turisztikai bevétel, de karitatív akcióinkkal az ország legszegényebb falvain és közösségein is segítünk – mondta Szabó Gál András, a futam fővédnöke és kitalálója.

A Budapest-Bamako résztvevői az éves turizmus több mint öt százalékát teszik ki a Magyarországnál tizenegyszer nagyobb szaharai országban.

Az augusztusi államcsíny és a mauritán katonai diktatúra sem riasztotta el a futam résztvevőit. A törékeny politikai helyzet csak egyike a verseny veszélyeinek. A heves marokkói esőzések és áradások több hidat mostak el. Itt majd folyókon kell átkelniük a csapatoknak. A máig hivatalosan háborús övezetként kezelt Nyugat-Szaharában pedig aknaveszélyes területeken is áthalad majd a mezőny.

– A futam előkészítése alatt itt eltévedtünk naplemente előtt. Egy helyi nomád óva intett attól, hogy a sötétben tovább menjünk az aknamezőn. Reggel megmutatta a helyes utat – tette hozzá Szabó Gál András.

A kemény marokkói és mauritán szakaszokért a bájos mali falvak és vörös salakos nyugat-afrikai földutak kárpótolják majd a résztvevőket. A minden eddiginél keményebb útvonalon több mint 3000 kilométernyi speciális terepszakaszt kell majd a legjobbaknak teljesíteni.

Minden nehézség és akadály ellenére idén rekord számban jelentkeztek a 2009-es futamra. A Hősök terén 620-an állnak majd rajthoz, hogy a 8700 kilométeres távot leküzdjék. Az európai országokon túl Dél-Afrikából, Iránból, Kanadából, Indiából, Ausztráliából és Új-Zélandról is érkeznek résztvevők, hogy a budapesti rajtnál itt lehessenek. A versenyzők közt lesz 212 autó, 31 motor, 5 kamion és 3 autóbusz. Negyvenöt ország képviselteti magát a nemzetközi futamon.

Furcsa járgányokból sem lesz hiány. Lesznek régi mentőautók, egy 1961-es Csepel tűzoltóautó, Ladák, Dáciák, egy 1971-es Citroen DS és két Ikarusz is rajthoz áll.