Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Égen-földön

Szöveg: Sályi Gergő őrmester |  2012. október 29. 16:05

Záró fázisához érkezett az MH 12. Arrabona Légvédelmi Rakétaezrednél levezetett kéthetes törzsgyakorlás, amely a különleges jogrend bevezetését követő időszakban alkalmazott műveleti vezetési-irányítási rendszer működésének modellezését szolgálta.

1595943907

A kiképzési tevékenység utolsó napjainak összetett feladatai nemcsak az ezred tábori vezetési pontján dolgozóktól követeltek nagyfokú koncentrációt, hanem a vezetési zászlóalj és a légvédelmi rakétaosztályok állományától, valamint egy Ikran típusú távirányítású repülőgép „pilótájától" is.

A Magyar Honvédség Alapos Bázis 2012 elnevezésű gyakorlata során kialakított és tesztelt műveleti vezetési rendszerhez kapcsolódóan megtörtént az ezred műveleti vezetési rendjének áttekintése és pontosítása, amelynek működőképességét egy komplex vezetési pont és tűzirányítási rendszergyakorlás levezetésével tették próbára a győri katonák.

A valós repüléssel végrehajtott feladat idejére az alakulat győrszentiváni gyakorlóterén négy KUB tűzalegység, míg a laktanya belső gyakorlóterén két MISTRAL tűzalegység települt – ezek tevékenységét egy légvédelmi rakéta műveleti központ (angol betűszóval: SAMOC – azaz Surface-to-Air Missile Operation Centre) irányította.

1595943907

A Fegyveres László alezredes, ezredtörzsfőnök által vezetett gyakorlás utolsó napjának tevékenységét megtekintette Könczöl Ferenc alezredes, az ezred megbízott parancsnoka is, aki elégedetten nyilatkozott a látottakról.

Már a feladat megtervezése és végrehajtása is komoly feladat volt a győri katonáknak, ám ezúttal a teendők kiegészültek: a célanyagot is tesztelni kellett a KUB légvédelmirakéta-fegyverrendszer számára. 
A célanyagokkal szemben számos műszaki követelményt támaszt a KUB légvédelmi rakétarendszer. Az önjáró felderítő és célkövető lokátor, valamint a félaktív önrávezetésű rakéta számára a minimálisan szükséges repülési sebességen és magasságon túl a legfontosabb követelmény a „láthatóság", vagyis az, hogy a légi eszköz elég visszavert jelet biztosítson ahhoz, hogy a felderítő és rávezető állomások fel tudják deríteni és stabilan követni tudják.

1595943908

Fotók: Törőcsik Krisztina