Repüléstörténelmi pillanat volt, amikor 2019. november 18-án megérkeztek szolgálati helyükre, az MH 86. Szolnok Helikopterbázisra a Magyar Honvédség első, új gyártású, nyugati katonai helikopterei. A 01-es és a 02-es oldalszámú forgószárnyasokat nem sokkal később, december 13-án a 03-as és a 04-es jelzésű gépek követték. A hivatalos átadóünnepség után pedig megkezdődtek a dolgos hétköznapok: mind a hajózóknak, mind a gépeket kiszolgáló műszaki állománynak rengeteget kellett tanulnia a modern, számos digitális technológia alkalmazásával gyártott H145M-ekről. Ne tévesszen meg senkit az alig 3800 kilogramm maximális felszállótömegű helikopter mérete: ez a forgószárnyas nagyon sokra képes, és ezt már Szolnokon is tudják.
Kiszerelem, beszerelem– A helikopter egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy modulrendszerű kialakításának köszönhetően könnyen alakítható át az egyik feladatkörről a másikra. Persze nem csak ezért szerették meg a karbantartást végző műszaki szakemberek a típust, amit az eddigi tapasztalatok szerint kiváló üzembiztonság jellemez – jegyezte meg Bagi Tamás őrnagy, a H145M-ek üzemeltetésével megbízott század parancsnoka.A helikopterek tekintetében ezzel a géppel több generációs ugrást hajtott végre a honvédség. Mint ahogy az őrnagy megfogalmazta: a szolnoki kiszolgálószemélyzetnek az üzemeltetést illetően át kellett térnie a kalapácsról és a csavarhúzóról a laptopokra és a tabletekre. A H145M-en gyakorlatilag minden számítógép-vezérelt, azon számos USB- és Ethernet-csatlakozó található, melyekkel a számítástechnikai eszközök vagy más digitális berendezések kapcsolhatók a légi járműhöz. Így történik például a navigációs adatbázis 28 naponként végrehajtott frissítése is, ami elengedhetetlenül szükséges a biztonságos repüléshez.