Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Menetrend – Magyar Honvéd magazin kiajánló

Szöveg: honvedelem.hu |  2013. december 9. 14:29

Ötször repülhették volna körbe az Egyenlítőt, van olyan ország, ahol a kerozin árát „házikasszából” kell fizetniük – az átlagosnál jóval „keményebb” évet zárt a kecskeméti repülőbázis szállítórepülő-százada.

1595964057
Több mint kétszázezer kilométert repültek idén az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis An–26-os szállítógépei. A már „bejáratott" útvonalak mellett 2013-ban több, korábban nem repült feladatot is végre kellett hajtaniuk: leszálltak például Vicenza, Cazaux és Riga repterein is.

Általában az MH Összhaderőnemi Parancsnokságtól kapjuk a parancsot, hogy mikor, mely repülési útvonalon és milyen módon kell végrehajtanunk az éppen aktuális szállítási feladatot. Az előkészületek a gép és a személyzet (a parancsnok, a másodpilóta, a fedélzeti mechanikus, a navigátor és a rádiós) kijelölésével kezdődnek – avat be a részletekbe Jenei Barna alezredes, a szállítórepülő-század korábbi parancsnoka, a kecskeméti repülőbázis október elsejei hatállyal kinevezett parancsnokhelyettese.


(További részletek a Magyar Honvéd magazin december 13-án, pénteken megjelenő számában!)