Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Katonai pilóta tesztelte az új F–35-ös harci gépet

Szöveg: JETfly Magazin |  2008. február 7. 12:48

James „Flipper” Kromberg alezredes, az amerikai légierő pilótája volt az első katonai repülőgép-vezető, aki repülés közben próbálta ki az F–35 Lightning II vadászrepülőgépet a huszonhatodik tesztrepülés során.

Kromberg alezredes helyi idő szerint délben szállt fel a Lockheed Martin Fort Worth-i bázisáról, közel kétezer méter magasságba emelkedett tizenöt fokos állásszöggel, majd négyezer méterig emelkedett az up-and-away repülésirányító rendszert használva. Kromberg alezredes a repülés alatt folyamatosan tesztelte a hajtómű teljesítményét és a repülési karakterisztikákat kötelékrepülés közben.

– A repülőgép nagyon jól repült, és felülmúlta elvárásaimat. Meglepett a hajtómű ereje a felszálláskor, a gép könnyen kezelhető. A repülő nagyon stabilan repül kötelékben, és ez így egy igazi élvezetes tesztrepülés volt – nyilatkozta Kromberg alezredes a leszállás után.

James Kromberg a 461. tesztrepülőszázad tagjaként vesz részt az F–35 típusú vadászrepülőgép tesztelésében az Edwards légibázison. Kromberg alezredes több mint 3200 repült órát teljesített F–16, F–15, AV–8B és T–38 típusokon. Õ a harmadik pilóta, aki felszállt az F–35 vadászgéppel. Az előző két repülőgép-vezető Jon Beesley és Jeff Knowles, a Lockheed Martin berepülőpilótái.

– Az amerikai légierő, a US Air Force több mint másfél ezer darabos megrendeléssel a legnagyobb vevőnk, és a tesztek során nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk a gép teljesítményéről a légierő pilótájától. Ezt a megkezdett munkát, a kiértékelő repüléseket folytatni fogjuk a légierő, a haditengerészet, a tengerészgyalogság és más nemzetek pilótáinak segítségével – nyilatkozta Dan Crowley, a Lockheed Martin alelnöke.

A szuperszonikus sebességű F–35 Lightning II ötödik generációs lopakodó vadászgép, amelyet a jelenleg üzemeltetett AV–8B Harrier, A–10, F–16, F/A–18 Hornet, Harrier GR.7 és Sea Harrier leváltására terveztek.