Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Kötelékben repültek az F–35C-k

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. május 10. 15:32

A közelmúltban több fontos eseményről is beszámoltunk az F–35-ös program kapcsán – elkészült az első holland példány, teljesítette első éjszakai légi utántöltését egy hagyományos úton fel- és leszálló F–35A, repült az első sorozatban gyártott, a Brit Királyi Légierő részére készült gép, továbbá először repült kötelékben két F–35A. A sort most egy újabb kötelékrepüléssel folytatjuk, ezúttal két F–35C teljesítette a program újabb mérföldkövét.

A Lockheed Martin F–35 Lightning II ötödik generációs harci repülőgép hajófedélzeti üzemeltetésre kifejlesztett változatának első kötelékrepülését a CF–01 és CF–02 jelű tesztgépek teljesítették még április közepén. A gépek az amerikai haditengerészet (U.S. Navy) Patuxent River-i tesztközpontjából emelkedtek a levegőbe, kötelékrepülésük több mint egy órán át tartott. A CF–01-es gépet a haditengerészet részéről Erik Buus parancsnok, míg a kötelék másik F–35-ösét az Amerikai Tengerészgyalogság pilótája, Matt Taylor alezredes vezette.

Az F–35C egyértelműen egy technológiai ugrást jelent majd, mind technikai szempontból, mind a képességeket tekintve, hiszen a lopakodó technológia mellé szuperszonikus sebesség és kiváló manőverező képesség társul, avionikáját tekintve pedig párját ritkítja.

Az F–35C lopakodó képességének kialakításakor igyekeztek olyan anyagokat alkalmazni, amelyek a repülőgép-hordozók fedélzetén uralkodó speciális igénybevételek mellett is kevés karbantartást igényelnek. A tervek szerint így valószínűleg olcsóbb lesz a típus üzemeltetése, mint azoké a gépeké, amelyeket helyettesíteni fog.

</p>