Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Lezuhant egy Szu-30 típusú vadászbombázó

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu / RiaNovosztyi |  2012. február 29. 20:55

Oroszország habarovszki területén lezuhant egy Szu–30 típusú, kéthajtóműves, negyedik generációs nehéz vadászbombázó. A repülőgép mintegy 130 kilométerre Komszomolszk-na-Amure-tól zuhant le. A gép kétfőnyi személyzete katapultált, egyikük azonban megsérült.

Információk szerint a repülőbaleset február 28-án, moszkvai idő szerint 10 óra 20 perckor következett be. A repülőgép a helyi repülőgépgyártó cég állományába tartozott és éppen próbarepülést hajtott végre. A Szuhoj cég megerősítette a baleset tényét, azonban pontosította, hogy a gép nem kísérleti, hanem kiképzési repülést hajtott végre.

A Gagarin nevét viselő Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) Komszomolszk-na-Amure-ban található gyára a típus két verzióját – Szu–30MK és Szu–30MK2 – gyártja.

A Komszomolszk-na-Amure közelében történt baleset volt az első a Szu–30 típus történetében Oroszország területén, míg összességében ez volt a negyedik. 1999-ben Franciaországban, Le Bourget-ban zuhant le egy Szu–30-as, a pilóták sikeresen katapultáltak. Az utóbbi két évben az indiai légierő veszített el két Szu-30MKI típusú gépet (2009 novemberében és 2011 decemberében), a személyzetek ez esetekben is katapultáltak.

1595932207
A legfrissebb információk szerint a lezuhant vadászbombázó egy Szu-30MK2 típusú repülőgép volt. Szakértők elsődleges véleménye szerint a balesetet a vadászbombázó ellenőrző rendszerében bekövetkezett meghibásodás okozta.

Információk szerint a meghibásodás akkor következett be, amikor a Szu–30MK2 vadászbombázó elemelkedett a fel- és leszállópályától a felszállás végrehajtásakor. A repülőgép rendellenes bedőlését a személyzet azonnal észlelte, azonban úgy gondolták, hogy a probléma csak ideiglenes. A probléma azonban nem szűnt meg, sőt az tovább erősödött, aminek következtében a repülőgépet nem lehetett megfelelően irányítani.

A vizsgálatot végző csoport képviselője beszámolt arról, hogy a gép személyzete a repülés korai szakaszában jelentést tett hajtóműtűzről. A személyzet, Kirilin alezredes és Gorskov százados a jelentés után kapott utasítást a katapultálás végrehajtására. Mindketten tapasztalt berepülőpilóták.