Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Mérföldkő a T-7A Red Hawk programjában

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2022. június 1. 14:52

A Boeing a közelmúltban mutatta be az első T-7A Red Hawk kiképzőgépet, amelyet az Egyesült Államok légierejének szállítanak. A sugárhajtású repülőgépet, amely az első példánya az USAF várható 351 darabos rendelésének, a hivatalos átadás előtt mutatták be a nagyközönségnek.

redhawk_01-3

Az „eSeries” elképzelés szerint teljesen digitálisan tervezett repülőgépet szintén digitális mérnöki technológia felhasználásával építették és tesztelték, jelentősen csökkentve a tervezéstől az első repülésig eltelt időt. A repülőgép nyitott architektúrájú szoftverrel is rendelkezik, amely fejlesztési lehetőséget és rugalmasságot biztosít a jövőbeli megváltozott igények kielégítéséhez.

„Izgatottak vagyunk és megtiszteltetés számunkra, hogy ezt a következő generációs kiképzőgépet átadhatjuk az Egyesült Államok légierejének” – nyilatkozta Ted Colbert, a Boeing Defense, Space & Security elnök-vezérigazgatója. „Ez a repülőgép kézzelfogható példája annak, hogy a Boeing, valamint a beszállítói és partnerei hogyan vezetik a digitális mérnöki forradalmat. A T-7A évtizedekre alkalmas lesz felkészíteni a pilótákat a jövőbeli küldetésekre.”

A kiöregedő T-38 Talon flottát leváltani hivatott T-7A Red Hawk függőleges vezérsíkjai vörös festést kaptak a második világháború „Tuskegee” alakulatának tiszteletére. Ezek a pilóták alkották az első afroamerikai repülő alegységet, amely az Egyesült Államok hadseregében szolgált.

„Ezek a digitálisan tervezett repülőgépek lehetővé teszik a jövő vadász- és bombázópilótáinak sokoldalú kiképzését, és olyan fejlett képzési rendszert és képességeket biztosítanak, amelyek megfelelnek a mai és a jövő nemzetbiztonsági környezet követelményeinek” - tette hozzá Charles Q. Brown Jr. tábornok, a légierő vezérkari főnöke.

A repülőgép St. Louisban marad, ahol földi és repülési teszteknek vetik alá, mielőtt az Egyesült Államok légierejének leszállítanák. A T-7A program a Boeing St. Louis-i üzemében valósul meg, azonban a kiképzőgép hátsó részét a Saab építi a svédországi Linköpingben. A Saab hamarosan megkezdi ennek az egységnek a gyártását új gyártóüzemében, az Indiana állambeli West Lafayette-ben.

Forrás: jetfly.hu
Címkékhaditechnika