Modernizált csatagépek az orosz légierőnek
Szöveg: JETfly | 2008. március 6. 10:56Az elmúlt napokban elvégezte első földi guruló próbáit a modernizált, kétüléses Szu-25 UBM Frogfoot csatarepülőgép egyik példánya. Mint az ismeretes a sikeres és jó konstrukciónak számító Szuhoj Szu-25-ösökkel hosszabb távon is számol az orosz hadvezetés, ezért megkezdték a típus modernizálását.
Az együléses harci változatok felújítása gőzerővel zajlik is, azonban a kiképzéshez szükség van a kétüléses példányokra is.
A korszerűsítési program részeként megújul a gépek szinte teljes avionikája is, ezért célszerű a pilóták átképzését is egy azonos felszereltségű géppel végrehajtani.
Az egyébként felfegyverezhető és harcban is bevethető kétüléses Szu-25 UBM a modernizált fedélzeti elektronikai rendszerek mellett új, korszerűbb R-195-ös hatóműveket is kap. A repülési tesztek már idén megkezdődnek egy második példány bevonásával, így a típus akár már 2009-ben csapatszolgálatba állhat. Az orosz légierő mellett vélhetően újabb exportsikereket is arat majd a szárazföldi csapatok támogatásában jeleskedő robosztus Frogfoot. Főleg a Szovjetunió utódállamaiban és az arab illetve afrikai fejlődő országok piacán lehet sikeres az amerikai A-10-es vetélytársának számító Szu-25-ös. Elképzelhető, hogy a rohamléptekben fegyverkező és a Szuhoj harci gépek iránt kiemelten érdeklődő Venezuela is bevásárol majd a modernizált csatagépekből.