Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Modernizált óriásgépeket kapott a légierő

Szöveg: JETfly |  2008. december 15. 7:06

Az amerikai légierő (USAF) Warner Robinson repülő logisztikai központjába 2008. december 9-én megérkezett az első teljesen modernizált C-5M Super Galaxy típusú szállító repülőgép.

Ez a gép egyike annak a három teszt repülőgépnek, amelyeken a Lockheed Martin a modernizálási feladatokat először végrehajtotta és tesztelte. A másik két óriás szállító repülőgépet 2009 februárjában adják át a Dover légibázison.

Mindhárom repülőgépen idén augusztusban fejezték be a teljes fejlesztési és teszt programot.

Az előzetes tervek szerint a Lockheed Martin ötvenkét modernizált C-5M Super Galaxyt ad át az amerikai légierőnek.

A C-5M Super Galaxy kétfázisú modernizációs program eredménye. Az első lépésben megtett Avionics Modernization Program (AMP) keretében a legkorszerűbb glass-cockpit rendszerű pilóta fülkét kaptak a gépek és digitális repülési műszerekkel szerelték fel őket, amelyek támogatják a Reliability Enhancement and Re-engining Program (RERP) módosításait. Negyvenhat C-5 repülőgépen már befejezték az AMP átalakítást. Azok a repülőgépek, amelyeket már visszatértek szolgálatba közel negyvenötezer órát töltöttek a levegőben az új rendszerekkel a fedélzetükön. Ezeket a repüléseket elsősorban az iraki katonai feladatok támogatására hajtották végre.

A modernizáció második fázisában a General Electric GE CF6-80C2 típusú hajtóművével szerelik fel a repülőket, amely F108-GE-100 katonai megfelelője. Az új hajtóművek nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek miközben károsanyag kibocsátás mértéke és karbantartási költségei csökkentek. Ez az átfogó modernizálási program javítja a flotta küldetési képességeit, növeli a repülőgépek megbízhatóságát és csökkenti a karbantartási költségeket.

A C-5 típusú repülőgépek képezik az amerikai légierő légihíd képességeinek a gerincét, amióta a Galaxykat szolgálatba állították. Ez az egyetlen repülőgép, melynek rakterének száz százalékába lehet rakományt tenni, és rendelkezik egy elkülönített utastérrel, így a megfelelő létszámú katonákat teljes felszerelésükkel és egyéb rakománnyal együtt lehet a kijelölt célhoz elszállítani.

A gyártó a Lockheed Martin szerint a C-5 Galaxy kétszer annyi rakományt tud elszállítani, mint a többi stratégiai szállítógép, például a Boeing által gyártott C-17 Globemaster III.

A C-5M Super Galaxy óriás szállító repülőgépek a tervek szerint 2040-ig maradnak szolgálatban.