Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Online harckocsivadászat

Szöveg: Antal Ferenc | Fotó: Schöff Gergely |  2024. október 19. 14:30

Miskolci és egri kadétcsapatok küzdelmét hozta a Digital Warriors – Honvédelmi e-sport verseny World of Tanks – Leopard Mission III döntője október 18-án, pénteken, Gamerlandben.

Harckocsikkal indult útjára a Digital Warriors – Honvédelmi E-sport versenyek őszi-téli szezonja, ahol a szervezők három kategóriával, kétnapos döntővel és jelentős összdíjazással várták a hazai World of Tanks közösséget.

„Miután a Magyar Honvédséghez sorra érkeznek a legújabb, csúcskategóriás Leopard harckocsik, ennek apropóján kapcsoltuk be a World of Tanks kupát a Digital Warriors programjába” – mondta Mezei Péter a BHSE e-sport szakágvezetője, a Honvédelmi Sportszövetség e-sport tanácsadója, aki emlékeztetett: az első megmérettetést autentikus környezetben, a tatai MH Klapka György 1. Páncélosdandár egyik hangárában szervezték, de ahhoz, hogy tizenkét kadét és honvédcsapat versenyezzen egy helyszínen, ahhoz egy komplett e-sport arénára volt szükség, így a Gamerlandben kellett megtartani a rendezvényt. „Nagyon nagy az érdeklődés a World of Tanks iránt, hiszen rendkívül népszerű szimulációs játék. Ezt az is mutatja, hogy az előző kupán mindössze négy honvéd és kadétcsapat vett részt, most pedig tizenkettő van jelen” – tette hozzá.

20241018_DW_HMZ_SG_020

„A nyár folyamán kidolgoztunk egy koncepciót, amelynek köszönhetően egy hosszabb versenysorozatot tudtunk tető alá hozni a Honvédelmi Minisztérium és a Honvédelmi Sportszövetség összefogásával” – fogalmazott Kálmán Péter, a Honvédelmi Sportszövetség szakmai osztályvezetője, aki hozzátette: mivel a high-tech haderő is afelé halad, hogy egyre több „kütyüvel” kell találkozni a katonáknak, így az a cél, hogy a gamerek körében is népszerűsítsék a Magyar Honvédséget és azt a gyönyörű hivatást, amit a katonák végeznek nap mint nap.

A verseny során a játékosok három a három elleni versenyszámban mérkőztek meg egymással, a támadó harckocsik feladata a terület elfoglalása volt, természetesen a védőcsapat likvidálásával. Ez pedig korántsem volt egyszerű. „Ezzel a csapattal ez volt a legelső versenyünk. Jómagam 2014-ben kezdtem el a World of Tanks-szel foglalkozni. Ami feltűnt, hogy a csapatok nagy részének van edzője és jóval összeszokottabbak. Mivel mi nagyon hirtelen döntöttünk az indulásról, nem volt elég időnk gyakorolni, így ebben mindenképp változtatnunk kell” – mondta Tóth István Ferenc tartalékos szakaszvezető, aki szerint a digitális játékok képesek fejleszteni a reakcióidőt, a problémamegoldó képességet és a csapatkohéziót.

20241018_DW_HMZ_SG_037

A Miskolci SZC Andrássy Gyula Gépipari Technikum két csapattal és nagy esélyekkel érkezett a verseny helyszínére, ami nem is csoda, hiszen az oktatási intézményben komoly múltra tekint vissza az e-sportélet. „Három éve versenyzünk, számos alkalommal álltunk dobogóra, most is izgatottan várjuk a döntőt. A titkunk, hogy látják a gyerekek, komoly munkával és csapatszellemmel komoly eredményeket lehet elérni – mondta dr. Juhász Zsuzsanna az intézmény kadétinstruktora.

Az egész napon át tartó kiélezett, de jó hangulatú mérkőzések végén a miskolci Andrássy Gyula Gépipari Technikum kadétcsapata állhatott fel a dobogó legfelső fokára, míg a Wigner Jenő Műszaki, Informatikai Technikum, Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium csapata a második, a Miskolci SZC Bláthy Ottó Villamosipari Technikum együttese a harmadik helyen végzett.

Kapcsolódó cikkek