Tovább csökkenti a költségeket az új hajtómű
Szöveg: JETfly | 2010. május 7. 7:43A francia Snecma hajtóműgyártó cég a napokban hozta nyilvánosságra, hogy 2010. március 22-én teljesítette első tesztrepülését a korszerűsített M88-4E hajtóművel szerelt Rafale. A vadászgép a Franciaország déli részén található Istres légibázis betonjáról emelkedett a magasba, és 1 óra 30 percet töltött a levegőben.
Az első tesztrepülés eredményeinek kiértékelése megtörtént, a hajtómű az előzetes elvárásoknak megfelelően teljesített, a próbarepülés rendben lezajlott. A modernizált M88-4E erőforrás tesztelési programja közel 70 repülést foglal majd magába 2010-ben, melyek során különböző alváltozatokat szerelnek majd a gépekbe. A Snecma korszerű hajtóműve ez idáig 10 tesztrepülés során emelte magasba a Rafale-t. A francia gyár alelnöke szerint, az eddig teljesített tesztek is bizonyították, hogy jó úton haladnak a fejlesztéssel.
Az M88-4E már a harmadik korszerűsített változata az alap M88-as típusnak, mellyel tovább csökkenthető majd a Rafale karbantartási költsége. Az új hajtómű első szárazföldi tesztjét 2009 szeptemberében hajtották végre, az ütemterv szerint az első sorozatban gyártott M88-4E-t 2011-ben adhatják át. A francia légierőnél és haditengerészetnél szolgáló Rafale vadászgépek jelenleg az M88-2 típusú hajtóművel repülnek.