Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

Új pilótaképzési rendszer Indiában

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2012. június 26. 14:50

A következő évtől kezdve az indiai légierő jelentős változásokat vezet be a pilótaképzési programjában. Rendkívül fontos, hogy a jövő pilótái minél jobb alapot kapjanak, mivel az 1970 óta nyilvántartott 1 010 baleset mintegy 39 százaléka, vagyis közel 400 esemény pilótahiba miatt történt.

Korábban drasztikusan lecsökkentették a kezdő pilótatanoncok számára kötelező repült órák számát. Az első lépcsőben, az alapok megtanulásakor mindössze 25 óra repült időt kaptak, ezt most 65 órára emelik, amihez 25 óra szimulátoron eltöltött idő jön még. Ezt jövő júliustól kezdve svájci PC–7-es gépeken repülhetik majd le, melyek a tervek szerint januártól kezdve kerülnek majd az indiai légierő állományába.

A második fázisban a jövőbeli vadászpilóták Kiran gépeken repülnek majd 82 órát, míg a harmadik fázisban Hawk gépekre kerülnek, ahol 107 óra repülés után befejezik a kiképzést. Így az új rendszerben összesen 254 repült órával a hátuk mögött kezdhetik majd meg a szolgálatot valamely repülőegységnél.

A tervek szerint évente 240 pilóta kiképzését végzik majd el, miután mind a 114 darab elavult HPT–32-es kiképzőgépet nyugdíjazzák. A Kiran típus nyugdíjazására is sort fognak keríteni, legkésőbb 2015-ben, ezt a Hindustan Aeronautics (HAL) IJT típusa válthatja, melyből 85 darabot gyártanak majd. Ahhoz, hogy a tervezett létszámot tartani tudják, a légierőnek szüksége lesz a megrendelt 75 Pilatus mellé mintegy 106 további alap kiképzőgépre. Eredetileg a HAL HTT–40-est tervezték megvásárolni, de ez a program egyelőre megragadt a tervezési fázisban, így nagy valószínűséggel az IJT-k lesznek majd a Pilatusok kiegészítői is.