Végrehajtotta első repülését a dél-koreai Surion helikopter
Szöveg: JETfly | 2010. március 16. 11:16Sikeresen végrehajtotta első repülését a Korea Aerospace Industries (KAI) és a Eurocopter közös fejlesztésű Surion típusú helikopter prototípusa, amely hét hónappal ezelőtt gördült le a gyártósorról, – jelentette be a dél-koreai védelmi beszerzési hivatal (Defense Acquisition Program Administration, DAPA) illetékese.
A harminc percig tartó repülést, amely a fővárostól, Szöultól megközelítőleg 430 km-re dél-keletre fekvő Sacheon légi bázison került végrehajtásra, mintegy 160 érdeklődő kísérte figyelemmel. A tesztrepülés időtartama alatt a 8,7 tonna összsúlyú helikoptert két berepülő pilóta és egy fedélzeti mérnök irányította, amellyel gurulást, függeszkedést és függeszkedésből való fordulást hajtottak végre a program részeként. Az előzetes tervek szerint hátra van még a forgószárnyas megközelítőleg 600 méteren, valamint 260 km/h utazósebességgel történő berepülése, amelyre áprilisban kerülhet sor. A helikopter rendszereinek teljes berepülése májusban kezdődhet meg, majd ezt követően, ha minden a terveknek megfelelően zajlik, indulhat meg a forgószárnyasok sorozatgyártása 2010 év végén.
A 2006-ban indított Korea Utility Helicopter (KUH) programban Dél-Korea célul tűzte ki, hogy legyárt 245 db csapatszállító helikoptert annak érdekében, hogy lecserélje a már kiöregedő UH-1H, valamint MD 500-as forgószárnyasait. A 2006 júniusában a KAI és a Eurocopter által aláírt 1,1 milliárd dollár értékű kutatási-fejlesztési megállapodás Dél-Korea valaha megkötött legnagyobb volumenű fegyverzeti megállapodása, amelyet nem az Amerikai Egyesült Államok valamelyik nagy repülőgépgyárával kötött. A helikopterek gyártásáról szóló, megközelítőleg 3,7 milliárd dolláros szerződést várhatóan 2011 körül írják alá a felek. A KAI és a Eurocopter távlati tervei között szerepel egy közös vállalkozás alapítása, amelynek segítségével értékesítésre kínálnák az általuk tervezett és gyártott helikoptert a KUH program keretében az egész világra kiterjedően.
A Surion maximális sebessége 240 km/h, csúcsmagassága 2821 m, amelyet mintegy 152 m/perc függőleges sebességgel képes elérni. A helikopter a kétfőnyi személyzet mellett 11 fő szállítására alkalmas. Alapfeltöltéssel több mint két órát képes a levegőben tölteni. A helikoptert többek között egy négytengelyű digitális automata repülésvezérlő rendszerrel, a pilótafülkét pedig többfunkciós, folyadékkristályos kijelzőkkel is felszerelték. A forgószárnyas modern, a kornak megfelelő biztonsági és túlélési berendezésekkel rendelkezik, így ellátták lézeres befogás érzékelőkkel, támadó rakéták elleni figyelmeztető rendszerrel, lokátor zavaró berendezéssel, valamint elektronikus hadviselési rendszerekkel.