Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A J-15 tervezője a Hornethez hasonlította a kínai vadászrepülőgépet

Szöveg: honvedelem.hu / jetfly.hu |  2013. március 12. 11:00

A kínai Shenyang J-15 (Flying Shark) vadászrepülőgép főtervezője a repülőgépet a Boeing F/A-18 Hornethez hasonlította, és azt nyilatkozta, hogy annak továbbfejlesztett változata, a J-31 egy napon a kínai repülőgép-hordozókon teljesíthet szolgálatot.

A tervező, Sun Cong a Xinhua hírügynökségnek adott interjúban elmondta, hogy a J-15 „általánosságban nem sokkal marad el az F/A-18 mögött, miközben világszínvonalat képvisel". Hozzátette, hogy a hazai gyártású hajtóművekkel felszerelt J-15 harcászati hatósugara meghaladja az ezer kilométert. Ezt az információt egyelőre nem tudják megerősíteni a Liaoning repülőgép-hordozó fedélzetén zajló J-15 repülési tesztek, mivel a gépek orosz Saturn AL-31F típusú hajtóművekkel repülnek és nem a hazai gyártású Shenyang WS-10A-val.

Ezzel kapcsolatban a kínai védelmi minisztérium 2012 decemberében úgy nyilatkozott, hogy a J-15 típusú gépek WS-10A hajtóművekkel vannak ellátva, amely kijelentést a sugárhajtómű-technológiát jól ismerő ipari megfigyelők kétségesnek tartanak.

1595950806

Az interjúban – amelynek egyes részletei a kínai védelmi minisztérium honlapján is megjelentek – a tervező úgy nyilatkozott, hogy a J-15 fejlesztése különleges kihívás. Azzal együtt, hogy egyenlő „harci képességekkel" kell rendelkezni a földi telepítésű repülőgépekkel, a haditengerészeti változatnak alkalmasnak kell lennie a hajófedélzeti leszállásra.

A J-31-gyel kapcsolatban Peking tervei nem világosak. Nem tudni, hogy a nagyobb Chengdu J-20 vetélytársának, vagy kiegészítőjének szánják. Egy J-31-re hasonlító makett felbukkant a Aviation Industry Corporation of China (AVIC) bemutatóján az Airshow China kiállításon novemberben, ami akár annak lehetőségét is felvetheti, hogy külföldi partnert keresnek a program megvalósításához.

Címkékhaditechnika