Ugrás a tartalomhozUgrás a menüpontokhozUgrás a lábléchez

A400M-katasztrófa: súlyos hajtóműhiba

Szöveg: Trautmann Balázs (washingtoni tudósító) |  2015. június 8. 10:35

Röviddel a felszállás után pecsételődött meg a török légierő számár agyártott. de még át nem adott A400M Atlas teherszállító repülőgépe május 9-én Sevillában. A most nyilvánosságra hozott vizsgálati információ szerint a repülőgép 1-es, 2-es és 3-as hajtóműve hibásan működött, így a gép lezuhant

A repülőgéppel előírásszerű felszállást hajtottak végre a pilóták, de rögtön a levegőbe emelkedés után a három hajtómű teljesítménye a felszálláshoz szükséges teljesítményen „ragadt". A pilóták hiába csökkentették a hajtóművet vezérlő karokkal azok teljesítményét, csak a 4-es hajtómű reagált megfelelően.
Amikor a pilóták – elkerülendő a sebesség további növekedését alacsony magasságon – mind a négy hajtómű teljesítményét alapjárati, minimális teljesítményre csökkentették, akkor mind a négy hajtómű engedelmeskedett a parancsnak.

A repülőgép sebességének csökkenését követően a három hajtómű már nem engedelmeskedett a hajtóművezérlő karok parancsának, így minimális teljesítményen „ragadtak". Az egyetlen, 4-es hajtómű maximális teljesítménye sem volt elég a gép levegőben maradásához, így a gép lezuhant s hat főnyi személyzetéből négyen életüket veszítették.

1595995241
Címkékhaditechnika